Didaktisko spēļu izmantošana, 4 – 5 gadus veciem bērniem, darbības vārda apguves sekmēšanai
Author
Kalniņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir “Didaktisko spēļu izmantošana, 4 – 5 gadus veciem bērniem, darbības vārda apguves sekmēšanai”. Darba mērķis: apzināt darbības vārdu lietojumu 4 – 5 gadus vecu bērnu runā un pilnveidot to lietojumu, izmantojot didaktiskās spēles. Darba autore: Madara Kalniņa Zinātniskais vadītājs: docente, Dr. paed. Līga Āboltiņa Tika izmantotas šādas pētīšanas metodes, kā literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbība un iegūto rezultātu apkopojums un analīze. Teorētiskajā daļā tika analizēta 4 – 5 gadus vecu bērnu valodas attīstības raksturojums (pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums valodas attīstībā un darbības vārdu apguves raksturojums pirmsskolas izglītības iestādes mācību satura programmā) un didaktisko spēļu raksturojums un organizēšanas metodiskais raksturojums. Praktiskajā daļā tika veikta izmēģinājuma darbība. Tās gaitā tika aktualizēts darbības vārdu pielietojums caur didaktiskajām spēlēm Diplomdarba apjoms: 55 lpp. (bez pielikuma), 7 attēli (no tām 6 diagrammas), 6 tabulas, 12 pielikumi, izmantoti 38 literatūras avoti. Atslēgvārdi: 4 - 5 gadus veci bērni, didaktiskās spēles, izmantošana, sekmēšana, darbības vārds. Title of the diplomapaper: “The use of didactic games in the verbs studies for 4-5 years old.” The aim: To research the verbs using in the speech of 4-5 years old children and to fulfill the verb using my didact games. The author: Madara Kalniņa The scientific consultants: docente, Dr. paed. Līga Āboltiņa There were used various research methods: the analyzing of literature, pedagogical observing, the summary and analysis of the results. In the theoretical part, there was analyzed the development of the speech of 4-5 years olds (pedagogical psychological characteristics of the language development and the verb studying the pre-school) and characteristic of the didactic games, as well as mythology of organizing them. In the practical part, the games were applied at the lessons. During the games the verbs using was emphasized. The work of consist: 55 pages, 7 pictures (6 diagrams), 6 tables, 12 appendixes, 38 literature sources. Keywords: 4-5 old children, didactic games, using, development, the verb.