1,5-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mikuļiča, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums:1,5 –3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors: Larisa Mikuļiča Zinātniska vadītāja: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lpp., 3 tabulas, 2 attēli,14pielikums, izmantoti 17 literatūras vienības. Darba teorētiskā daļa Teorētiskajā daļā ir apskatīti pētījumi par bērnu adaptācijas īpatnībām pirmsskolas izglītības iestādē. Var izdarīt secinājumus, ka pielāgošanās periods bērnudārzam ir veiksmīgāks, ja tiek ņemta vēra bērna pašsajūtas un vajadzības, un veidota pozitīva saskarsme ar vecākiem. Darba praktiskajā daļātiek stāstīts par darba procesa organizēšanu adaptācijas periodā. Praktiskajā daļā tiek apsraktīti novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē adaptācijas periodā. Pētījumā tika pielietota literatūras analīze, novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē, bērna rotaļu laikā un vecāku anketēšanas rezultāti, kas radījapriekšstatu par bērnu sajūtām adaptācijas laikā. Atslēgas vārdi: sociālā adaptēšanās, bērna adaptācijas process, pirmsskolas izglītības iestāde. Work paper title:1,5–3 year-old child adaption in preschool educational institution. Work paper author: Larisa Mikuļiča. Scientific superior of work paper: mag. Paed. Līga Āboltiņa. Contents of work paper: pp.60, 3 chat, 2 images, 14 appendixes, there are analyzed 17 literature sources. Research objective: to summarize and research materials about 1,5–3 year-old child adaptation in preshool edukational institution. In work paper theory there are considered child adoption specific in preschool educational institution. There can conclude that adoption period in kindergarten is more successfiul if there are considered child,s feelings and needs and are made positive contacts with parents. In work paper empirical paragraph there are considered organization of work process in adoption period. In research there are used analyses of literature, observations in preschool educational institution and in time of play, child and parents survey results which made conception about child feeling in adoption period.