Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorAndersone, Rudīte
dc.contributor.authorKivlāne, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:16Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62250
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38062
dc.description.abstractKvalifikācijas darbā veikts pētījums par priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis ir izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 28 vienībām un 6 pielikumiem. Pirmajā nodaļā teorētiski analizēta priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās. Otrajā nodaļā analizētas pirmsskolas izglītības mācību satura programmas prasības priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanā Latvijā, Baltkrievijā un Lielbritānijā. Trešajā nodaļā aprakstītas 3-4 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnības. Ceturtajā nodaļā analizēta bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās sekmēšana, pedagoģiskā pieredze mūsdienu pirmsskolā, kas pamatota uz 30 pirmsskolas skolotāju anketēšanas rezultātiem un trīs intervijām ar skolotājiem. Piektajā nodaļā ir aprakstīta priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās eksperimentālā pārbaude 3-4 gadus veciem bērniem. Tika novēroti 20 bērni. Šajā nodaļā analizēti 6 paņēmieni. Pētījuma gaitā atbildēts uz pētījuma jautājumu, kā veidot priekšstatu par skaitu un skaitīšanu 3-4 gadus veciem bērniem matemātikas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Priekšstatus par skaitu un skaitīšanu 3-4 gadus veciem bērniem var veidot izmantojot šādus paņēmienus: •priekšmetu grupas sastādīšana pēc dota parauga; •priekšmetu grupas salīdzināšana ar pielikšanas paņēmienu; •atsevišķu priekšmetu apvienošana grupā; •pasaku izmantošana; •dzejas izmantošana; •priekšmeta izdalīšana no grupas.
dc.description.abstractThe subject of the qualification paper is research on the formation of the notion of count and counting in 3 to 4-year-old children. The goal of the research is to study the formation of the notion of count and counting in 3 to 4-year-old children in preschool. The qualification paper consists of introduction, five sections, conclusionand reference list with 28 units and 6 appendixes. First section contains theoretical analysis of the formation of the notion of count and counting. Second section contains an analysis of requirements on the formation of the notion of count and counting in preschool educational programs in Latvia, Belarus and Great Britain. Third section covers characteristics of 3 to 4-year-old children age group. Fourth section contains an analysis for the formation promotion of the notions of count and counting and pedagogical experience in contemporary preschool, based on the results of 30 preschool teacher questionnaire answers and 3 teacher interviews. Fifth section describes the experimental testing of the formation of the notions of count and counting in 3 to 4-year-old children. 20 children were observed. 6 methods are analyzed in this section. Research has given an answer to the research question on how to form the notion of count and counting in 3 to 4-year-old children in mathematical lessons in preschool. The notion of count and counting in 3 to 4-year-old children can be formed by using following methods: •compilation of an object group using an example; •comparing an object group with adding method; •combining different objects in a group; •using stories; •using poems; •taking an object out of the group.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPriekšstati par skaitu un skaitīšanu veidošanos
dc.subjectTrīs, četru gadu vecu bērnu vecumposma raksturojums
dc.subjectPirmsskolas izglītības mācību satura programmas
dc.subjectmatemātikas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title3-4 gadus vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeDeveloping understanding of numbers and counting in 3-4 year old children at preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige