Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorMaļčenkova, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:20Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62266
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38073
dc.description.abstractDiplomdarba temats ir „Skaņu izrunas veicināšana 3-4 gadīgiem bērniem, izmantojot artikulācijas vingrinājumus un pirkstiņrotaļas”. Darba mērķis: teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas par bērnu valodas attīstību un praktiski pārbaudīt, ka regulāra artikulācijas vingrinājumu un pirkstiņrotaļas izmantošana nodarbībās sekmē bērnu skaņu izrunas. Diplomdarbs sastav no trīs daļām – 2 teorētiskās daļas un 1 praktiskā daļa. Teorētiskā daļa. Pirmajā nodaļā diplomdarba autore apskata dažādu autoru atziņas par valodas būtību un to nozīmi cilvēka dzīvē, kā arī valodas iekšējo struktūru un skaņu, kā tās struktūras sīkākā vienība. Otrajā nodaļā tiek raksturots 3 – 4 gadīgo bērnu attīstības likumsakarības problēmas skatījumā, diplomdarba autore analizē bērna runas attīstīšanas posmus, skaņu izrunas īpatnības, kā arī uzdevumus valodas attīstīšanai pirmsskolas vecumā. Diplomdarba autore, pamatojoties uz pedagogu un psihologu teorētiskajām atziņām nonāk pie secinājuma, ka runa viens no priekšnoteikumiem bērnu attīstībā, jo attīstoties runai, attīstās arī citas bērna kognitīvās spējas – domāšana, iztēle, uzlabojas bērnu komunikatīvas prasmes. Bērnu valodas attīstība notiek cieša saskarsme ar citiem cilvēkiem un apkārtējas vides izzināšanu, līdz ar to bērns iepazīst kultūras vērtības, apgūst sabiedriskās uzvedības normas un kļūst par sabiedrības locekli. Praktiskā daļa. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums 2. jaunākajā grupā. Pētījumā notiek bērnu pedagoģiska novērošana, skaņu izrunas pārbaude, rotaļnodarbības, individuālais darbs, kā arī iegūto datu apkopošana. Pētījumā iegūtie rezultati liecina, ja skolotāja izzina bērna skaņu izrunas kultūras attīstības īpatnības, atlasa un regulāri izmantos nodarbībās artikulācijas vingrinājumus, tas veicinas bērna runas aparāta attīstīšanu. Savukārt pirkstiņrotaļas ļoti labs līdzeklis, kurš dabiskā veidā attīsta pirkstu sīko muskulāturu, kā arī veicina uztveri, atmiņu, iztēli un runas attīstību. Darba apjoms: 52 lappuses, kurā ietverti 12 attēli, 2 tabulas, 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadīgi bērni, skaņu izruna, artikulācijas vingrinājumi, pirkstiņrotaļas.
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper is “Using articulation exercises and games for fingers to develop sound pronunciation for 3-4 years old children”. The aim of the research is to explore the theoretical works of different authors about the development of child’s language and to practically check how the regular usage of articulation exercises and games for fingers develops child sound pronunciation. The diploma paper consists of three parts – 2 theoretical and 1 practical part. Theoretical part. In the first part the author of the diploma paper considers different authors opinions about the language existence and its significance in human life as well as language inner structure and sound. In the second part are described 3-4 year old child’s development problems, the author of the diploma paper analyse child’s speech development stage, the characteristics of pronunciation and the task for the development of language in preschool age. Based on the theoretical researches of teachers and psychologists the author of the diploma paper has come to the conclusion that speech is one of the main stage in child’s development. When the speech is developed it influences also other child’s cognitive skills – thinking, imagination, betters the child’s communication skills. Child speech development goes closely together with other people and environmental knowledge, through it child gets to know cultural values, learn social norms and become a member of society. Practical part. In the third part of the diploma paper the research is conducted in two youngest groups. In the research the children are pedagogically observed, the speech is checked, the games with fingers are conducted, individual works are assigned, and the results are compiled and analysed. The results of the research show that if the teacher knows child’s culture of sound pronunciation and its peculiarity, checks and regulary uses articulation exercises in the lessons, it will develope child’s speech abilities. The games for fingers on the other hand are a very good tool for natural development of finger small muscles as well as betters perception, memory, imagination and development of speaking skills. Diploma paper consists of 52 pages which includes 12 pictures, 2 figures, 13 attachments. Key words: 3-4 year old children, sound pronunciation, articulation exercises, games for fingers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject3 – 4 gadīgi bērni
dc.subjectskaņu izruna
dc.subjectartikulācijas vingrinājumi
dc.subjectpirkstiņrotaļas
dc.titleSkaņu izrunas veicināšana 3-4 gadīgiem bērniem, izmantojot artikulācijas vingrinājumus un pirkstiņrotaļas
dc.title.alternativeUsing articulation exercises and games for fingers to develop sound pronunciation for 3-4 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record