4.klases skolēnu valodas kompetences pilnveide ar balsta konspektu palīdzību dzimtās (krievu) valodas stundās
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Diplomdarba „4. klases skolēnu valodas kompetences pilnveide ar balsta konspektu palīdzību dzimtās (krievu) valodas stundās” mērķis ir izpētīt balsta konspektu didaktisko efektivitāti, lai palīdzētu sākumskolas skolēniem pilnveidot valodas kompetenci un prasmi apkopot un sistematizēt valodas informāciju dzimtās valodas stundās. Uzmanības centrā ir autores didaktiskās pieredzes apkopojums par balsta konspektu izmantošanas iespējām dzimtās valodas stundās. Tiek aplūkotas valodas jēdzienu un valodas kompetences veidošanas īpatnības jaunāko klašu skolēniem dzimtās valodas stundās, apkopoti visbiežāk izmantojāmie valodas informācijas apkopošanas paņēmieni. Lai noskaidrotu balsta konspektu efektivitāti, diplomdarba autore veica pētījumu par valodas informācijas apkopošanu dzimtās valodas stundās 4. klasē. Pētījuma rezultātā tika veikti secinājumi par balsta konspektu efektivitāti valodas kompetences pilnveidei.
The purpose of the diplom a paper “The Language Competence improment using support summaries innative (Russian) language lessons in 4 Form” is to analyse the support summaries didactic efficiency and help primary school students to improve language competence and systemize language information innative language lessons. The author describes the didactic experience using support summaries in the native language lessons. The conception of language and the features of language competence in primary school are analysedusing the gathered data about language information. There search finding sindicate the support summaries efficiency and the results obtained suggest the support summaries improve language competence. Keywords: support notes, native language, information summary, language comptence, conception of language
The purpose of the diplom a paper “The Language Competence improment using support summaries innative (Russian) language lessons in 4 Form” is to analyse the support summaries didactic efficiency and help primary school students to improve language competence and systemize language information innative language lessons. The author describes the didactic experience using support summaries in the native language lessons. The conception of language and the features of language competence in primary school are analysedusing the gathered data about language information. There search finding sindicate the support summaries efficiency and the results obtained suggest the support summaries improve language competence. Keywords: support notes, native language, information summary, language comptence, conception of language