Radošās domāšanas veicināšana, atveidojot portretu guašu krāsas tehnikā vizuālās mākslas stundās 6.klasē
Autor
Miske, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma - Radošās domāšanas veicināšana, atveidojot portretu guašu krāsas tehnikā vizuālās mākslas stundās 6.klasē. Darba mērķis - Izpētīt un analizēt vai iespējams veicināt skolēnos radošo domāšanu, atveidojot portretu guašu krāsas tehnikā. Diplomdarbs sastāv no 4 daļām: Pirmajā daļā diplomdarba autore izpētījusi glezniecības žanru – portrets, vairāk uzzinājusi informāciju par portretu tēlotājmākslā, portreta zīmēšanas secību, krāsu un to īpašības, kā arī krāsu nozīmi psiholoģijā. Otrajā daļā veikts pētījums saistībā ar radošo domāšanu, radoša cilvēka būtību, ko nozīmē radošums, un emociju nozīme. Trešajā daļā apkopota informācija par pētāmās grupas vecumposma īpatnībām. Ceturtajā daļā atrakstīta uzdevumu kopas aprobācija, hospitēto stundu norise un refleksija, mācību process un tā izvērtējums, kā arī pārbaudes darba vērtēšanas kritēriji un analīze. Nobeiguma daļā ir apkopoti anketu rezultāti, pētījuma analīze aprakstīta diskusijā un izstrādāti secinājumi. Atslēgvārdi: glezniecības žanrs - portrets, radošā domāšana, emocijas, radošs darbs. Diploma work theme is Gouache Portrait Painting to Facilitate Creative Thinking in Visual Art Lessons in Grade 6. The aim of diploma work – explore and analyze is possible gouache portrait painting to facilitate creative thinking. Diploma work consists of 4 parts. In the first part diploma work author explore about gouache portrait painting, find out about portrait of fine art, portrait drawing sequence, color properties and the significance of colors in psychology. In the second part studied creative thinking, creative person, what is meant by creativity and the significance of emotions. The third part contains information about peculiarities of the age group. In the fourth part has described approbation of tasks, hospitable lessons, and reflection, learning process and evaluation also evaluation criteria of test work and analysis. In the final part are summarized questionnaire results, the analysis of the study is described in the discussion, development of conclusions Keywords: the genre of painting - a portrait, creative thinking, emotions, creative work.