Uzņēmējdarbības kompetences veicināšana vidusskolā ekonomikas stundās
Author
Puriņa, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diānas Puriņas maģistra darbā Uzņēmējdarbības kompetences veicināšana vidusskolā ekonomikas stundās tiek analizēts uzņēmējdarbības kompetences jēdziens, kā arī noteikta esošā situācija uzņēmējdarbības kompetences veicināšanā vidusskolā ekonomikas stundās. Maģistra darba mērķis ir izpētīt vidusskolēnu uzņēmējdarbības kompetences veicināšanu ekonomikas mācību stundās. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa, kurā analizēts uzņēmējdarbības kompetences jēdziens un noteikti uzņēmējdarbības kompetences kritēriji un rādītāji un empīriskā daļa, kurā, balstoties uz aptaujas, novērošanas un dokumentu izpētes datiem, analizēta skolēnu uzņēmējdarbības kompetence, kā rezultātā ir izstrādāti ieteikumi uzņēmējdarbības kompetences veicināšanai. Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka mācību metodes “skolēnu mācību uzņēmums” īstenošana ekonomikas mācību procesā ir sekmīgs uzņēmējdarbības kompetences veicināšanas risinājums Latvijā. Kopumā tika analizēti 55 literatūras avoti angļu, krievu, latviešu un franču valodās. Teorētiskās un praktiskās atziņas atspoguļotas 24 tabulās un 25 attēlos. Atslēgvārdi: uzņēmējdarbība, kompetences, ekonomikas mācību stundas Master's thesis by Diāna Puriņa Entrepreneurship competence promotion in secondary school economics lessons analyzes the concept of entrepreneurship competence and establishes the current situation in entrepreneurship competence promotion in high school economics lessons. The objective of master's thesis is to study entrepreneurship competence promotion among high school students during economics lessons. The study consists of two parts - a theoretical part where the entrepreneurship competence concept is analyzed, plus criteria and indicators of entrepreneurship competence are specified, and an empiric part where student entrepreneurship competence is analyzed, based on survey, observation, and document study data. The study concludes that the implementation of learning method “student company” in economics learning process is a successful entrepreneurship competence promotion solution in Latvia. In total, 55 literature sources in English, Russian, Latvian and French were analyzed. Theoretical and practical conclusions are reflected in 24 tables and 25 images. Keywords: entrepreneurship, competences, economics lessons