Show simple item record

dc.contributor.advisorLeitāns, Juris
dc.contributor.authorBalodis, Modris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:42Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62436
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38115
dc.description.abstractBakalaura darbs „ Kompetenču pieeja kombinēto darbu apguvē 7.-9. klasē” sastāv no ievada, teorētiskās, empīriskās daļas, kā arī no izstrādātiem mācību nodarbību plāniem, mācību nodarbību norises aprakstiem Mājturībā un tehnoloģijās 7.-9. klasei, apgūstot darba instrumentu izgatavošanu grafikas nodarbībām. Ievadā tiek atspoguļota tēmas aktualitāte un izvirzīti pētījuma uzdevumi: izpētīt speciālo un pedagoģisko literatūru; apkopot un analizēt informāciju par grafiku kā praktiskas darbības veidu; izstrādāt mācību uzskates līdzekļus; izstrādāt tematisko plānu nodarbībām 7.-9. klašu grupai; izveidot mācību uzdevumus un izstrādāt vērtēšanas kritērijus; izveidoto tematisko plānu, mācību uzdevumus pārbaudīt praksē un analizēt iegūtos rezultātus. Teorētiskajā daļā autors, sniedzot pusaudžu vecumposma raksturojumu, izdala tos faktorus, ko var ietekmēt skolā mācību un audzināšanas procesā, iepazīstina ar nepieciešamo grafikas darbnīcas iekārtojumu, grafikas instrumentiem, palīgmateriāliem grafikas darbnīcā, klišeju izgatavošanas materiāliem, materiālu izvēli instrumentu izgatavošanai, tehnoloģiju izvēli materiāla apstrādei un tērauda apstrādes paņēmieniem. Autors apraksta klišeju izgatavošanu, lai pārbaudītu instrumentu kvalitāti un materiālu piemērotību drukāšanai. Empīriskajā daļā aprakstīti autora veiktie materiālu, darba instrumentu, ierīču un darba paņēmienu izmēģinājumi, kas saistīti ar mācību uzdevumu izstrādi. Tika veikta ekspertu intervija, ar profesionāli, kuram ir pieredze gravēšanas instrumentu izgatavošanā un praktiskā pielietošanā, par darba instrumentu dizainēšanu. Intervēta tika profesionāla grafikas māksliniece par grafikas tehniskajiem paņēmieniem. Pamatojoties uz tēmas teorētisko un empīrisko izpēti, autors izstrādājis mācību nodarbību plānus un mācību nodarbību norises aprakstus 7.-9. klasei apgūstot dzeļu un linogriezuma kaltu izgatavošanu grafikas nodarbībām.
dc.description.abstractThe Bachelor thesis "Creation of Works (combined techniques) using Approach of Competency for Classes 7 - 9" consists of introduction, theoretical and empiric chapters, as well as develloped lesson plans, descriptions of practical lessons for Housekeeping and technology for 7th - 9th Classes, for mastering manufactioring of tools for gaphich lessons. In introduction author has underlined importance of described topic as well as set targets for research - to study technical and pedagogical literature; to collect and analyze information about graphics as practical discipline; to develop visual materials for studies; to develop thematic plan for lessons for 7th - 9th Classes; to create training exercises and evaluation criteria; to establish thematic plan, test the tasks in practice and analyze the results obtained. In theoretical part of this research, Author, analyzing adolescent age characteristics, eliminates those factors, which can be influenced by the school in the process of education, describes set up for graphic workshop and necessary tools and visual aids. Also, author, describes cliché making, to test quality of tools and materials. In empiric part of this research Author describes tests of materials, tools, work practices connected with development of learning exercises. Also, this part includes interviews with professional graphic designer as well as professional graphic tool manufacturer. Basing on theoretical and empiric parts of this research, Author has developed theoretical and practical lesson plans for school kids from 7th - 9th Classes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKombinētie darbi
dc.subjectLietišķā grafika
dc.subjectGravēšanas tehnikas
dc.subjectGravēšanas instrumenti
dc.subjectKompetenču pieja
dc.titleKompetenču pieeja kombinēto darbu apguvē 7.-9. klasē
dc.title.alternativeCreation of Works (combined techniques) using Approach of Competency for Classes 7 - 9
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record