Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorPutniņa, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:46Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62479
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38126
dc.description.abstractGalvenais pētījuma mērķis bija izstrādāt un realizēt dzīvesspēka un stipro pušu intervences programmu agrīnā pusaudzības vecumposma skolēniem eksperimentālā grupā (N=19; M=11,3; zēni n=12, meitenes n=7), un salīdzināt SEV faktora rezultātus pirms un pēc intervences programmas ar skolēniem kontrolgrupā (N=19; M=11,2; zēni n=6, meitenes n=13). Testēšana notika divos posmos – pirms un pēc intervences programmas, izmantojot “Sociāli emocionālās veselības aptaujas” testu pusaudžiem (Furlong, 2015; adapt. Kņaze, 2017), kā instrumentu dzīves kvalitātes izpratnei un to panākumu un labklājības prognozēšanai gan tagadnē, gan tālākajā dzīvē. Skolēniem tika pasniegtas 11 intervences nodarbības, attīstot skolēniem agrīnās pusaudzības vecumposmā dzīvesspēku un stiprās puses, lai paaugstinātu viņu sociāli emocionālās prasmes, pašcieņu, empātiju, emociju pašregulāciju, pašvērtējumu, kognitīvo elastību, emociju pielietošanu problēmu risināšanā, optimismu un sociāli emocionālo veselību. Darbā tiek piedāvāts plašs teorētiskais un empīriskais skatījums par SEV jēdzienu saistībā ar dzīvesspēka un stipro pušu fenomenu. Pētījuma rezultāti parāda dzīvesspēka un stipro pušu intervences programmas efektivitāti eksperimentālajai grupai. Tika noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīgas izmaiņas SEV faktora rādītājos pirms un pēc intervences programmas. Eksperimentālās grupas rādītāji paaugstinājās visās SEV aptaujas skalās, salīdzinot ar kontrolgrupu, kurā rezultāti pēc intervences programmas statistiski nozīmīgi samazinājās. Maģistra darba ietvaros iegūtie rezultāti var tikt izmantoti izglītības psihologu un sociālo pedagogu profesionālajā darbā, strādājot ar skolēniem agrīnās pusaudzības vecumposmā, lai veicinātu viņu sociāli emocionālo veselību un savlaicīgi nodrošinātu nepieciešamo atbalstu. Dzīvesspēka un stipro pušu intervences programma būs noderīga ne tikai agīnā pusaudzības vecumposma skolēniem, bet arī viņu vecākiem un skolotājiem. Atslēgas vārdi: intervences programma skolēniem agrīnās pusaudzības vecumposmā, sociāli emocionālā veselība, dzīvesspēks, stiprās puses, agrīnais pusaudzības vecumposms.
dc.description.abstractThe main aim of the study was to develop and implement Resilience and Strengthts Intervention Programs for primary school students in the early adolescents in the experimental group (N2=19; M =11.3; boys n1 = 12; girls n2 = 7) and compare the SEV factor before and after the intervention group control program (N3 = 19; M = 11.2; boys n4 = 6; girls n3 = 13). Testing took place in two stages - before and after the intervention program, using the "Social Emotional Health Survey" (SEHS-C) for adolescents (Furlong, 2015; adapted to Latvian by Kņaze, 2017; Timofejeva, 2015) as an instrument for understanding the quality of life and predicting their success and prosperity in present and future life. For the primary school students was 11 lessons, developing the resilience and strengths of early adolescent to increase their socio-emotional skills, emotion regulation, empathy, self-control abilities, self-esteem, cognitive flexibility, utilizing emotions in problem solving, optimism and social emotional health. The work offers a broad theoretical and empirical view of the concept of SEV in relation to the phenomenon of resilience and strengths. The results of the study show the effectiveness of the Resilienece and Strengths Intervention Program for the experimental group. It was found that there are statistically significant differences in SEV factor indicators before and after the intervention program. Experimental group indices increased on all SEV survey scales, compared to the control group, where the results after the intervention program dropped statistically significantly. The results obtained in the Master's thesis can be used in the professional work of educational psychologists and social pedagogues in worke with pupils at an early stage of adolescence to promote their social and emotional health and provide the necessary support in a timely manner. The Relience and Strenghts Interventio Program will be useful not only for primary school students in the early adolescents, but also for their parents and teachers. Keywords: intervention program for pupils in the early adolescent, social emotional health, resilience, strengths, early adolescents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectintervences programma skolēniem agrīnās pusaudzības vecumposmā, sociāli emocionālā veselība
dc.subjectdzīvesspēks
dc.subjectstiprās puses
dc.subjectagrīnais pusaudzības vecumposms
dc.titleAgrīnā pusaudzības vecumposma skolēnu sociāli emocionālās veselības rādītāju izmaiņas dzīvesspēka un stipro pušu intervences programmā
dc.title.alternativePartipacipation in the Resilience & Strengts of Character Intervention Program and the associated changes in the social emotional health of early adolescents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record