Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorPekareva, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:47Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62488
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38129
dc.description.abstractMaģistra darba autore ir Karīna Pekareva. Maģistra darba temats ir “2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguve muzikālā darbībā pirmsskolā”. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt 2 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves pedagoģiskās iespējas muzikālā darbībā pirmsskolā. Maģistra darba teorētiskais pamatojums galvenokārt balstās uz autoriem kā R. Karlovska, S. Laizāne, T. Osokina, E. Vavilova, A. Zimina, L. Lasmane un B. Brice. Pirmajā nodaļā tika analizētas autoru atziņas par kustību nozīmi bērna attīstībā, pamatkustību veidiem un to apguves pedagoģiskām iespējām pirmsskolā. Tika noskaidrotas kādas ir piecas pamatkustības, to veidi, kuri jāapgūst 2 – 3 gadīgiem bērniem. Balstoties uz teoriju, tika izstrādāti kritēriji, rādītāji un līmeņi. Tika izzinātas pamatkustību apguves iespējas muzikālā darbībā pirmsskolā. Tika noskaidrots, ka rīta vingrošanu var veiksmīgi novadīt muzikālā darbībā ar mūzikas klausīšanos un muzikāli ritmiskām kustībām, izmantojot mūzikas pavadījumu. Otrajā nodaļā tika analizēts empīriskais pētījums – tā plānošana un rezultāti. Tika veidota izlase un intervētas kontroles un eksperimentālās grupas pirmsskolas skolotājas, novadīta izmēģinājuma darbība – rīta vingrošanas muzikālā darbībā, novērota divu grupu pamatkustību apguve pētījuma sākumā un beigās, saņemtie dati un izmaiņas tika salīdzinātas un analizētas. Rezultātā tika novērots, ka gan kontroles grupai, gan eksperimentālai grupai pamatkustību apguves līmenis bija gandrīz vienāds pētījuma sākumā un beigās. Pamatkustību apguves attīstība eksperimentālai grupai bija minimāli lielāka, nekā kontroles grupai. Darba autore secināja, ka izvirzīta hipotēze ir apstiprinājusies daļēji, jo pozitīvas izmaiņas tika novērotas, bet tās bija minimālas. Lai hipotēze kļūtu skaidrāka, bija nepieciešams turpināt īstenot empīrisko pētījumu ilgāk par vienu mēnesi. Maģistra darba apjoms: 71 lp. Maģistra darbā ir ievietoti 20 attēli, 11 tabulas, 59 literatūras un citi avoti, 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: pamatkustības, muzikālā darbība, rīta vingrošana, pirmsskola.
dc.description.abstractThe author of master’s work is Karina Pekareva. The topic of master’s work is "Mastering the basic movements of children 2 to 3 years in musical activity in the preschool establishment". The aim of research is to theoretically explore and practically investigate mastering pedagogical opportunities of the basic movements of children 2 to 3 years in musical activity in the preschool establishment. The theoretical ground of the master’s work is based on author as R. Karlovska, S. Layzane, T. Osokina, E. Vavilova, A. Zimina, L. Lasmane and B. Brice. The first chapter analyzed the author conclusions about the basic movements meaning in the children development, kinds of the basic movements and it’s mastering pedagogical opportunities in the preschool establishment. Was found out what are the five basic movements, it’s kinds, which need to be mastered by children 2 to 3 years. Were developed criteria, indicators and levels based on theory. Were explored mastering opportunity of the basic movements in the musical activity in the preschool establishment. Was found out, that morning gymnastics can be successfully conducted in musical activities with music listening and mysically rhythmic movements, using music accompaniment. The second chapter analyzed the empirical research – it’s planning and results. Were created the selection and interviewed preschool teachers of control and experimental group, conducted pilot operation – the morning gymnastics in musical activity, observed mastering the basic movements of two groups at the beginning and the end of the research, compared and analyzed the received data and changes. In a result were observed, that control and experimental group mastering the basic movements level was almost the same at the beginning and end of the research. The development of mastering the basic movements for the experimental group was minimal comparing with the control group. The work’s author concluded, that the putted forward hypothesis was partially confirmed, because positive changes were observed, but they were minimal. To make the hypothesis clear, it was necessary to continue the empirical research for more than one month. The amount of master’s work: 71 p. There are insert 20 pictures, 11 tables, 59 literature and other sources, 9 appendixes. Keywords: the basic movements, musical activity, morning gymnastics, preschool establishment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectmuzikālā darbība
dc.subjectrīta vingrošana
dc.subjectpirmsskola
dc.title2-3 gadīgu bērnu pamatkustību apguve muzikālā darbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeMastering the basic movements of children 2 to 3 years in musical activity in the preschool establishment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige