Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadus veciem bērniem ar valodas attīstības aizturi
Autor
Strode, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba nosaukums: „Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadus veciem bērniem ar valodas attīstības aizturi”. Darba autore: Ilze Strode. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. docente Ilze Šūmane. Darba saturs: 91 lappuses, 8 attēlus, 12 tabulas, 12 pielikumus. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt dažādas vārdu krājuma paplašināšanas metodes 3– 4 gadīgiem bērniem, lai mazinātu valodas attīstības aizturi. Pētījuma hipotēze: vārdu krājuma paplašināšana 3 – 4 gadīgiem bērniem ar valodas attīstības aizturi norit veiksmīgi, ja: 1.tiek ņemtas vērā bērna attīstības īpašības; 2.tiek izmantotas atbilstošas koriģējoši attīstošās metodes. Pētījuma teorētiskajā daļā, analizējot zinātnisko literatūru, autore analizē valodas attīstības aiztures īpatnības un vārdu krājuma paplašināšanas iespējas bērniem ar valodas attīstības aizturi. Kā arī analizē un apraksta bērna attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, kognitīvo un sociālo attīstību). Pētījuma empīriskajā daļā darba autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām un logopēdijas ekspertu izteiktajiem ieteikumiem un atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem, pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem un pedagogiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: runas un valodas attīstība, valodas attīstības aizture, vārdu krājuma papildināšana, pirmsskola, 3 – 4 gadus veci bērni. Title of Master’s Thesis: "Extension of vocabulary in 3-4 year old childrens with detention of language development". Author: Ilze Strode. Scientific supervisor: Dr. paed. Asisstant professor Ilze Šūmane Content: 91 pages, 8 figures, 12 tables, 12 attachments. Aim: theoretically study and practically examine the methods of widening the vocabulary of 3 to 4 year old children in order to reduce language development disorders. Hypothesis: extension of vocabulary to 3 to 4 year-old children with detention of language development is successful if: 1.characterictics of childrens development are taken into account 2.appropriate corrective development methods are used. In theoretical part of the research, analyzing scientific literature, author analyses features of the linguistic development and widening possibilities of vocabulary for children with detention of language development. Author as well analyzes and describes the development of the child as a whole (physical, emotional, cognitive and social development). In the empirical part, the author describes her research work in a pre-school educational institution, based on the theoretical part of the lessons learned and the recommendations and conclusions of the speech therapy experts. At the end of the research conclusions are made and recommendations for speech therapists, parents and teachers of pre-school children are given. The results of the research are summarized in tables and figures. Key words: speech and language development, detention of language development, increasement of vocabulary, pre-school, children from 3 to 4 years old.