Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorPitkeviča, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:01:55Z
dc.date.available2018-02-03T02:01:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62601
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38203
dc.description.abstractDiplomdarba temats ir „Skolēnu radošās darbības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās 4. klasē”. Darbam tika izvirzīts mērķis – pētīt radošās darbības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās sākumskolas 4. klasē. Diplomdarbu veido teorētiskā un praktiskā daļa. Lai atklātu izvirzīto mērķi, darbs tika veidots vairākās nodaļās, kurās: 1.nodaļā analizēta literatūra par radošumu, radošo darbību, tās daudznozīmīgumu. Analizētajā literatūrā tika aplūkotas dažādu pedagogu, psihologu un citu autoru idejas, pētījumu rezultātā radušies viedokļi un izzināti radošo darbību veicinošie un kavējošie faktori 2.nodaļā tika izzinātas skolēnu attīstības likumsakarības jaunākajā skolas vecumposmā. 3.nodaļā izzināti pedagoģiskie paņēmieni radošuma veicināšanai mājturības un tehnoloģiju nodarbībās 4.nodaļā izvērtēts skolēnu radošums dažādos praktiskajos darbos un apkopoti rezultāti Teorētiskjā daļā apskatītas un izvērtētas tādu autoru kā Ļ. Vigotska, A. Maslova, A. Vorobjova, Ļ. Tolstoja, R. Bebres, R. Fišera, I. Puškareva, L. Žukova, M. Nellkes, V. Družiņina un arī citu atziņas, kā arī apskatīts Valsts Izglītības un satura centra standarts mājturībā un tehnoloģijās un paraugprogramma mācību priekšmetā 4. klasei. Prakstiskajā daļā atspoguļoti pedagogu izstrādātie un ieteiktie paņēmieni, darbu paraugi un izvērtējumi. Diplomdarba apjoms ir 64 lapaspuses, tajās iekļautas 17 attēli, 1 pielikums. Diplomdarbā izmantoti 58 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: radošums, radošā darbība, kavējošie un veicinošie faktori, vide, mājturība un tehnoloģijas
dc.description.abstractThe topic of the diploma paper is “The Promotion of Creativity Possibilities for Home Economics and Technology in Class 4”. The aim of the research was to investigate the possibilities of creativity promotion in Home Economics and Technology lessons in Year 4 of primary school. The diploma paper consists of theoretical and empirical parts. In order to achieve the aim of the research, the paper was divided into several chapters: Chapter 1 - deals with the analysis of literature on creativity, creative activity and its significance. The analysed literature examined the ideas of various teachers, psychologists and other authors, opinions formed as a result of researches and the factors facilitating and inhibiting creative activity. Chapter 2 - investigates the regularities of student development at the youngest school age. Chapter 3 - is devoted to investigation of pedagogical techniques for promotion of creativity in Home Economics and Technology classes. Chapter 4 - contains the assessment of students’ creativity in various practical assignments and the summary of the results. The theoretical part examines and analyses the statements given by such authors as Vigotskis L., Maslovs A., Vorobjovs A., Tolstojs L., Fisers R., Puskarevs I., Zukovs L., Nellke M., Druzinins V., etc., as well as the standard in Home Economics and Technology and a sample syllabus for year 4 provided by the National Centre for Education of the Republic of Latvia. The empirical part discusses the techniques, samples and assessments of assignments developed and recommended by the teachers. The diploma paper consists of 64 pages including 17 images and 1 appendix. 58 sources of information were used in the diploma paper. Key words: creativity, creative activity, inhibiting and facilitating factors, environment, Home Economics and Technology.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectkavējošie un veicinošie faktori
dc.subjectvide
dc.subjectmājturība un tehnoloģijas
dc.titleSkolēnu radošās darbības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās 4. klasē
dc.title.alternativeThe promotion of creative activity possibilities for Home Economics and Technology in class 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record