Orientācija uz nākotni un apmierinātība ar dzīvi vispārizglītojošās skolas un vakara maiņu skolas skolēniem vecumposmā no 14 līdz 18 gadiem
Автор
Toča, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs tika veidots ar mērķi noskaidrot vai pastāv atšķirības orientācijā uz nākotni un apmierinātībā ar dzīvi skolēniem vecumposmā no 14 līdz 18 gadiem, kuri apgūst pamatskolas un vidusskolas izglītību vispārizglītojošās skolās un vakarskolās. Bakalaura darba ietvaros veiktajā pētījumā piedalījās 107 respondenti. 57 vispārizglītojošā skolas skolēni (M=16,16, SD = 1,37). 50 vakarskolas skolēni (M=17,26, SD = 0,66). Lai izpētītu skolēnu orientāciju uz nākotni un apmierinātību ar dzīvi tika pielietota A.Koļesova indivīda orientācijas uz nākotni skala (Kolesovs, 2017) un apmierinātības ar dzīvi skala (The Satisfaction With Life Scale) (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985). Bakalaura darba iegūtie rezultāti liecina par to, ka gan apmierinātības ar dzīvi, gan orientācijas uz nākotni un tās komponenšu vidējie radītāji ir augstāki vispārizglītojošās skolas skolēnu grupā salīdzinot ar vakarskolas skolēnu grupu. Bachelor's work was created with the aim to find out whether there are differences in the orientation to the future and satisfaction with life in students between 14 and 18 years who acquire primary and high school education in general education schools and night school. Bachelor work performed 107 respondents participated in the survey. 57 in the mainstream school students (M = 16,16, SD = 1.37). 50 night school students (M = 17,26, SD = 0.66). To explore students ' orientation to the future and life satisfaction were applied A. Koļesov individual orientation to the future scale (Kolesov, 2017) and the satisfaction with life scale (the Satisfaction With life scale) (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985). Bachelor work the results obtained show that satisfaction with life and future orientation and its components mean the creators are higher to a group of high school than night school student group.