Alus iepakojuma dizaina vizuāli stilistiskie aspekti
Автор
Henaytus, Vlada
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās vizuālais dizains ieņem ļoti svarīgu lomu produkta noformēšanā. Labs produkta vizuālais izskats mudina patērētajos interesi un psiholoģiski ietekmē kā pozitīvu, tā arī negatīvu emociju rādīšanai. Tāpēc pievilcīga produkta dizaina izveidošana ir veiksmes atslēga biznesā. Diplomdarba tēma ir “Alus iepakojuma dizaina vizuāli stilistiskie aspekti”. Darba mērķis ir apskatīt un izpētīt alus dizaina etiķešu noformēšanu un to attīstību, ka arī tehnoloģiskos risinājumus un metodes alus etiķešu noformēšanā. Lai iepazītos ar etiķešu veidiem, autore analizē Latvijas, Lietuvas, Igaunijas alus etiķešu paraugus un Čehijas Republikas alus etiķešu paraugus. Pētījuma jautājums, “Kādas ir kopīgās un atšķirīgās iezīmes Baltijas valstu un Čehijas Republikas etiķešu paraugos?”. Pēc iegūtās informācijas autore secina, ka kopīgo iezīmju abu reģionu etiķešu dizainparaugos ir vairāk nekā atšķirīgo. Vadoties pēc empirīskajā daļā iegūtajām zināšanām un teoretīskajā daļā apskatītās literatūras, autore izstrādājusi vizuālo identitāti Latvijas alus darītavai. Atslēgvārdi: atpazīstamības zīme, burtveidols, alus, etiķetes, iepakojums, alus iepakojums, tehnoloģiskie risinājumi. Nowadays, visual design plays very important role in the product’s packages making-process. A great visual appearence of the product can stimulate consumer interest in product and psychologically activate both positive and negative emotions. Therefore, creating an attractive product vusual design is a key to success in business. The diploma thesis is “Visually stylistic aspects of beer packaging design”. The aim of the work is to review and explore the design of beer labels and it development, as well technological solutions and methods of creating the beer labels. To get acquainted with the types of labels, the author analyzes samples of Latvian, Lithuanian and Estonian beer labels and samples of beer labels from the Czech Republic. The research question is as follow “What is the common ans different visually stylistic features of the Baltic States countries and Czech Republic beer label samples”. According to the information obtained, the author conclude that the common features prevail in both countries’ berr label design. Based on the knowledge acquired of te empirical part and the literature review in the theoretical part, the author has developed a visual identity for the Latvian brewery. Keywords: the company mark, fonts, beer, labels, package, beer package, technological solutions.