• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Orientācija uz nākotni un pretenziju līmenis kā studentu akadēmiskos sasniegumus prognozējoši faktori

Thumbnail
Открыть
299-62627-Zalgaucka_Julija_jz13045.pdf (975.2Kb)
Автор
Zalgaucka, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Дата
2018
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Šī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai studentu orientācija uz nākotni un pretenziju līmenis ir saistīti ar akadēmiskajiem sasniegumiem (un līdz ar to var kalpot par sasniegumus prognozējošiem faktoriem), un vai tie ir saistīti savā starpā. Pētījumā piedalījās 65 Latvijas Jūras Akadēmijas studenti vecumā no 18 līdz 28 gadiem (M=20,4 gadi, SD=1,7 gadi). Izpētei tika izmantotas Zimbardo laika perspektīvas aptaujas (Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI), Zimbardo & Boyd, 1999) adaptācija latviešu valodā (Koļesovs, 2002), aptauja “Orientācija uz nākotni” (Koļesovs & Sadauska, 2016, Koļesovs, 2017), kā arī Švarclandera motorā prove (Borozdina, 1985) studentu pretenziju līmeņa noteikšanai. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka dotajā studentu izlasē nedz orientācija uz nākotni, nedz pretenziju līmenis nekorelē ar studentu akadēmiskajiem sasniegumiem (un līdz ar to, nevar tos prognozēt). Studentu orientācija uz nākotni un pretenziju līmenis nav saistīti savā starpā. Šo korelāciju trūkumu varētu skaidrot ar iepriekšējos pētījumos nenovērotu sajaukto mainīgo (tādu, ka dalībnieku dzimums un vecums) ietekmi. Šī ietekme ir pieradāma tālākajos pētījumos.
 
The purpose of this study is to examine, whether future orientation and level of aspiration of students relate to their academic performance (and therefore can serve as academic performance predicting factors), and whether those (future orientation and level of aspiration) correlate. Sixty-five students of Latvian Sea Academy (LJA) have participated in this study (aged from 18 to 28 years, M=20,4 years, SD = 1,7 years). Zimbardo Time Perspecive Inventory’s (Zimbardo & Boyd, 1999) Latvian language adaptation (Koļesovs, 2002), “Future Orientation” questionnaire (Koļesovs & Sadauska, 2016, Koļesovs 2017) and Shvarzlander’s motor test (Borozdina, 1985) have been used to define students’ future orientation and level of aspiration. Results of this study show that, in this particular group of students, future orientation and level of aspiration do not correlate with academic performance (and therefore cannot predict it). In addition, future orientation does not correlate with level of aspiration. This absence of correlation can be explained with influence of mixed variables (such as participants’ sex and age), which has not been observed in previous studies. The influence of mixed variables has to be verified in the future studies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38218
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV