• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personības iezīmju saistība ar tiešsaistes iepirkšanas motivāciju

Thumbnail
View/Open
299-62635-Kovalenko_Roberta_rk14045.pdf (1.187Mb)
Author
Kovaļenko, Roberta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dimdiņš, Ģirts
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis, ir noskaidrot saistību starp personības iezīmju un interneta veikalu patērētaju uzvedību. Balstoties uz to autors izvirza pētījuma jautājumu: „Kāda ir saistība starp personības iezīmēm un tiešsaistes iepirkšanās motivāciju?”. Izlasi veidoja 60 Interneta veikalu patērētāji, vecumā no 18 līdz 59 gadiem. Dati tika ievākti ar piecām aptaujām: 1)Demogrāfijas aptauja 2)BFI (Big Five Inventory, John & Srivastava, 1999). I. Austera adaptētā versija latviešu valodā (Schmitt et al., 2007). 3) Izveidota Hedonisma un utilitarisma iepirkšanās motivācijas (Hedonic and utilitarian shopping motivations, Kovalenko, 2017) aptauja, balstīta uz autoru Arnolda un Reinolda (Arnold & Reynolds, 2003) and Martin – Lopez (Martin – Lopez, et al., 2014) darbiem; 4) Iepirkšanās pieredze internetā (produktu kategorija); 5) Iepirkšanās biežums interneta veikalos; 6) Iepirkšanās vietas (Lavijas, ārzemju veikali).
 
Aim of this work is to explore the relationship between personality traits of “Big five”, five-dimension model and online shopping motivation. Sample contained 60 online consumers between age 18 – 59. Data were collected with: 1) Demographic survey; 2) BFI (Big Five Inventory, Benet – Martinez & John, 1998), adapted version in Latvian (Austers, 2007); 3) Hedonic and utilitarian shopping motivations by Arnold and Reynolds (2003) and Martínez – López (2014), created and adapted version in Latvian (Kovalenko, 2017); 4) Online shopping by product category; 5) Online shopping experience frequency; 6) Online buying places (from Latvia, from overseas, from Latvia and overseas websites).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38220
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV