Datoru zīmola izvēles kritēriji studentu auditorijā
Autor
Sluģevica, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir datoru zīmolu izvēles kritēriji studentu auditorijā. Pētnieciskā problēma saistīta ar to, kas nosaka studentu datora izvēles gala lēmumu, ņemot vērā nozares zīmolu konkurenci. Savukārt bakalaura pētnieciskajos nolūkos izvirzīti šādi jautājumi - kādi studentu kritēriji nosaka datora izvēli; cik liela nozīme ir zīmolam? Darba mērķis ir noskaidrot datoru izvēles kritērijus starp datoru zīmoliem, un kāda ir zīmola lomas nozīme studentu auditorijā. Darba teorētiskā pieeja balstīta uz zīmolu, patērētāju uzvedību un kultūru, un integrētā mārketinga komunikāciju, kas ir pamats empīriskajai daļai. Darba pētnieciskajā jomā tiek izmatotas kvalitatīvās pētījumu metodes – daļēji strukturēta intervija, fokusgrupas intervija un kvantitatīvā pētījumu metode – aptauja. Iegūtie rezultāti sniedz iespēju izdarīt secinājumus par izvēles kritērijiem, kas visvairāk ietekmē studentu auditoriju attiecībā uz konkrēta zīmola datora iegādi. The topic of this thesis is the criteria for choosing a computer among students. Research problem is related with the question of what determines the final decision for choosing a computer for students, taking into account brand competition. Whereas for the research purposes of the bachelor’s thesis the following questions were proposed – which student criteria determine the choice of a computer; what is the significance of a brand? The purpose of the paper is to determine what are the criteria for choosing a computer among different computer brands and what is the role of a brand among students. The theoretical approach of the thesis is based on brands, activities of consumers and culture, and integrated marketing communication, which is the basis for empirical part. For the research part of the thesis there are used qualitative research methods – partially structured interview, focus group interview and quantitative research method – a survey. The obtained results provide the opportunity to make conclusions about choice criteria that influence the student audience the most regarding purchasing a computer of a specific brand.