Sirreālisma izmantojums un vēstījuma analīze A.Hodorovska filmā “Realitātes deja”
Author
Mellenbergs, Mikus
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā apskatīts un izpētīts sirreālisma izmantojums un nozīme kā arī vēstījuma analīze Alehandro Hodorovska filmā “Realitātes deja”. Teorijas daļā apskatīta kino semiotika un svarīgākie kinematogrāfiskie izteiksmes līdzekļi, kuri atainoti filmas veidošanas procesā, kā arī to, kā tie ietekmē skatītāja uztveri. Metodoloģijas daļā apskatīta izvēlētā pētniecības metode – semiotiskā un naratīva analīze. Pētījuma ietvaros veikta galveno varoņu un tēlu analīze, kā arī sirreālisma izmantojuma skaidrojums. Pētījuma rezultāti liecina, ka Hodorovskis ar sirreālisma palīdzību nojauc robežas starp sapni un realitāti. Filma kalpo kā dialogs starp skatītāju un režisoru, kas abpusēji kalpo kā dziedinošs process. The paper discusses the use and meaning of surrealism as well as narative analysis in film “The Dance of Reality” by Alejandro Jodorowsky. The theoretical part presents information about cinema semiotics and most fundamental mechanisms of perception of film and how they affect viewers preception of film. The methodology part presents chosen research method - semiotic and narative analysis. The empirical part presents analysis of the main charecters, images and the use of surrealism. The results of the research show that Hodorovsky with surrealism breaks the boundaries between dream and reality. The film serves as a dialogue between a viewer and a director which serves as a healing process on both sides.