• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cēsu Domes sabiedrisko attiecību komunikācija ar jauniešu auditoriju

Thumbnail
View/Open
309-62595-Liepina_Nellija_nl14014.pdf (1.345Mb)
Author
Liepiņa, Nellija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Cēsu Domes sabiedrisko attiecību komunikācija ar jauniešu auditoriju” mērķis ir noskaidrot un izanalizēt, kāda ir Cēsu novada pašvaldības sabiedrisko attiecību stratēģija attiecībā pret jauniešu auditoriju un cik efektīvi tā darbojas. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģijas un empīriskās daļas. Pētnieciskā darba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par komunikāciju institūcijām, komunikācijas kanāliem un to efektivitāti, kā arī par sabiedriskajām attiecībām, to elementiem un to izpausmi pašvaldībās, tiek apskatītas teorijas par auditoriju, tās veidiem un jauniešiem kā mediju auditoriju. Ar kontentanalīzes, intervijas un aptauju pētnieciskajām metodēm, tika noskaidrots, kāda ir pašvaldības komunikācijas stratēģija attiecībā uz jauniešiem un cik efektīvi tā šobrīd darbojas un izdarīti attiecīgie secinājumi un ieteikumi.
 
The purpose of the Bachelor's paper "Communication of the Cesis City Council's public relations with the youth audience" is to find out and analyze the Cesis county municipality's public relations strategy towards the young audience and how effective it works. The work consists of theoretical, methodological and empirical part. The theoretical part of the research analyzes the literature on communication institutions, communication channels and their effectiveness, as well as on public relations, their elements and their manifestation in local governments, theories about the audience, its types and young people as a media audience are considered. Through analytical research, analysis of interviews and surveys, the municipal communication strategy for young people was clarified and how effective it is at the moment and the relevant conclusions and recommendations were made.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38261
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV