Pārmaiņu vadība izglītības iestādē un tās ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai"
Author
Laizāne, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
21.gadsimta sabiedrības attīstības tendences rada korekcijas ne tikai organizāciju, bet arī izglītības sistēmā. Pētījums „Pārmaiņu vadība izglītības iestādē tās ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai” veikts, lai noskaidrotu izglītības iestādes pakalpojumu saņēmēju (skolēnu, vecāku) un pakalpojumu sniedzēju (pedagoģisko darbinieku) pašreizējās vajadzības (mērķus) un nākotnes vīziju un piedāvātu priekšlikumus uz praktiskām vajadzībām balstītas pārmaiņu vadības programmas izveidei. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Praktiskā daļā ir veikta aptauja, intervija un izglītības iestādes vadības novērojums. Analizējot iegūtos datus, ir atklāts, ka katras organizācijas veiksmīgas attīstības pamatā ir efektīva tās vadība. Vadības komandas uzdevums ir izmantot cilvēku zināšanas, pieredzi un inovāciju radīšanā, lai izveidotu konkurētspējīgu organizāciju, kas atbilst 21.gadsimta prasībām. Strauji mainīgajā pasaulē, kad jaunās tehnoloģijas pārņem un ietekmē katras organizācijas ierasto darba dienu, ir nepieciešama kvalitatīva pārmaiņu vadība organizācijā. Tās mērķis ir padarīt organizāciju atvērtu nākotnes pārmaiņām, attīstīties un pilnveidoties līdzi laikam. Efektīva un kvalitatīva vadība, organizācijas kultūra un vērtības – tie ir faktori, kas ir noteicošie pārmaiņu sekmīgai norisei. 21.gadsimts pieprasa pārskatīt un pilnveidot arī izglītības iestādes kā organizācijas misiju, stratēģiju, skolas personāla attieksmi pret pārmaiņām un inovācijām, un klientu (skolēnu, vecāku) vajadzībām, vēlmēm. Atslēgas vārdi: pārmaiņas, pārmaiņu vadība, organizācijas kultūra, misija, inovācijas. The development trends of the 21st century make a correction not only for the organizations but also for the educational system. The study „Managing Change in Educational Institution to Ensure Sustainable Development” was conducted to find out the current needs (goals) and future vision of the recipients of services (pupils, parents) and service providers (educators) of the institution and to make proposals for the development of a program for the management of change based on practical needs. The research consists of a theoretical and a practical part. A survey an interview and an observation from the management of the educational institution were conducted in the practical part. It has been discovered by only zing the findings that the success of each organization is based on the effective management. The task of management team is to use people’s knowledge and experience to create innovations in order to create a competitive organization that meets the requirements of 21st century. In a rapidly changing world, when new Technologies take over and affect the day – to – day business of each organization, quality change management in the organization is required. Its aim is to make the organization open to future change and further development. Effective and high – quality management, organizational culture and values – these are the factors that determine the success of the changes. The society development trends of the 21st century make a correction not only for organizations, but also in the education system too. The research „The Management change in Educational Establishment to Ensure Sustainable Development” is designed to identify the current needs and future visions. Key words: change, change management, organizational culture, mission, innovation.