Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu veidošanās rotaļā
Autor
Jakovele, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Dita Jakovele. „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu veidošanās rotaļā”. Diplomdarbs. Rīga: Latvijas universitāte, otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „skolotājs” - apakšprogramma „pirmsskolas izglītības skolotājs”. Diplomdarba vadītāja mg. paed Ligita Priede. Diplomdarba apjoms ir 55 lappuses. Darbā iekļautas 3 tabulas., 20 attēli un izmantoti 58 literatūras un informācijas avoti – 46 latviešu valodā, 6 krievu valodā, 2 vācu valodā, 4 angļu valodā. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām un secinājumiem. Diplomdarba mērķis ir izzināt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu veidošanos rotaļā. Diplomdarba teorētiskajā daļā analizētas pedagogu un psihologu atziņas par interesēm un to veidošanos pirmsskolas vecumā, rotaļām un to izmantošanas iespējām intereses par dabu rosināšanā. Diplomdarba pētījuma daļā aprakstīta pētījuma veikšana, metodika, dots novēroto bērnu sākotnējais vērtējums pēc izvirzītajiem kritērijiem, aprakstītas novadītās rotaļas dabā un ar dabas materiāliem, apkopoti un analizēti novērojumu rezultāti pētījuma beigās. Diplomdarba pētījuma beigās, izvirzītā hipotēze apstiprinājās – iekļaujot rotaļu norisē dabas vērojumus, veidojas bērnu interese par dabu. Atslēgas vārdi: interese, jaunākais pirmsskolas vecums, daba, rotaļas. Dita Jakovele „Forming of interest of nature for the youngest preschool age children’s through play”. Diploma thesis. Riga: University of Latvia, second level professional higher education study program "teacher" - sub-program "pre-school teacher". Manager of diploma thesis mg.paed Ligita Priede. Diploma thesis consist of 55 pages which include 3 tables, 20 pictures and 58 literature and information sources – 46 in latvian language, 6 in russian language, 2 in german language, 4 in english language. Diploma thesis consists of introduction, 2 parts and conclusions. The aim of diploma thesis is to find out how the interest of nature for the youngest preschool age children’s can be formed through play. In the theory part of diploma thesis, opinions of pedagogues and psychologists about interests and their formation in pre-school age are being analyzed, also games and their potential for exploitation of the interest of nature are observed. In the research part of diploma thesis, the process of research itself is described as well as methodology used. An initial evaluation of children is given based on pre-defined criteria. Carried out games in nature and activities that involved nature materials are also described. At the end of research, results of observations are gathered and analyzed. At the end of thesis, initially raised hypothesis was proven right – if games and playful actions involve natural observations, children become more interesed in nature. Key words: interest, youngest pre-schoolers, nature, play.