Bērnu agresija un tās novēršanas iespējas pirmsskolā (vecākajā pirmsskolas vecumā 5-6 gadi)
Автор
Kaiguna, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs „Bērnu agresija un tās novēršanas iespējas pirmsskolā vecākajā pirmsskolas vecumā” Darba autore: Darja Kaiguna Zinātniskā darba vadītājs: Prof. Tija Zīriņa Darba apjoms: 51 lpp, 5 tabulas, 13 attēli, 47 literatūras avoti, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Hipotēze: Agresijas novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā būs sekmīgi, ja pedagogs ikdienas darbā izmantos daudzveidīgas rotaļas, kuru ietvaros veicinās bērnu savstarpējo mijiedarbību un rosinās bērnus izteikt savas domas, izjūtas, pārdzīvojumus. Lai sasniegtu minēto mērķi un pārbaudītu hipotēzi, darba teorētiskajā daļā apkopotas dažādas teorijas par agresijas jēdziena, skatītas bērnu attīstības likumsakarības pētījuma kontekstā, kā arī izvirzīti iespējamie metodiskie paņēmieni agresijas mazināšanai pirmsskolas pedagoģiskā procesa ietvaros. Teorētiskajā daļā apskatīts skaidrojums pedagogu un psihologu teorijās, kā arī bērnu attīstības likumsakarību raksturojums vecākajā pirmsskolas vecumā pētāmās problēmas kontekstā. Praktiskajā daļā veikts pētījums, balstoties uz bērnu novērošanu un pirmsskolas skolotāju anketēšanu. Noteiktas galvenās problēmas pētījuma kontekstā, analizēti izmantojamie paņēmieni pedagoģiskā procesā un noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par iespējām mazināt pirmsskolas vecuma bērnu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: agresija, pirmsskola, agresijas mazināšana, vecākais pirmsskolas vecums. Qualification paper: Child Aggression and Opportunities for its Prevention in the Senior Preschool Age at Preschool Author of the paper: Darja Kaiguna Scientific supervisor of the paper: Prof. Tija Zīriņa Composition of the paper: 51 pages, 5 tables, 13 figures, 47 literature sources used and 2 annexes. Objective of the research: To study theoretically and justify empirically the opportunities for the prevention of aggressive behaviour in children of the senior preschool age. Hypothesis: The techniques of aggression prevention in the senior preschool age will be successful if the teacher uses diverse games in daily work, which will promote children’s interaction with each other and encourage them to express their thoughts, feelings and emotional experiences. In order to achieve the objective set and test the hypothesis, the theoretical part of the paper summarises various theories about the concept of aggression, deals with the patterns of children’s development in the context of the research and proposes possible methodological techniques for reducing aggression within the preschool pedagogical process. The theoretical part deals with the explanations contained in theories of pedagogues and psychologists, as well as the description of the patterns of children’s development in the senior preschool age in the context of the problem researched. The practical part describes the study which has been carried out based on children’s observation and questionnaire survey of preschool teachers. Main problems in the context of the study have been identified, the techniques used in the pedagogical process have been analysed and, to conclude the paper, recommendations have been developed for preschool teachers about the opportunities to reduce aggressive behaviour in children of the senior preschool age within the pedagogical process. Keywords: aggression, preschool, aggression reduction, senior preschool age.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās
Dedele, Leonora (Latvijas Universitāte, 2023)Darba autors: Leonora Dedele Darba nosaukums: 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās Zinātniskais vadītājs: Daiga Kalniņa Darba mērķis: izpētīt 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstības iespējas ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
4-5 gadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšana pirmsskolā
Jēkabsone, Velta (Latvijas Universitāte, 2018)Kvalifikāciju darba autore: Velta Jēkabsone Kvalifikācijas darba nosaukums: Četru un piecgadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt ...