Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorDzerkale, Daina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:07Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64003
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38440
dc.description.abstractDiplomdarba temats – Priekšējo mēleņu ( S, Z, C ) izrunas traucējumu novēršana vingrinājumos un rotaļās 5 – 7 gadīgiem bērniem Darba autore – Daina Dzerkale Darba zinātniskais vadītājs – Mg. paed. Irēna Miltiņa Pētījuma mērķis – Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt vingrinājumu, rotaļu izmantošanas nozīmi līdzskaņu S, Z, C izrunas pilnveidošanai Pētījuma hipotēze – Fonētiski fonemātisko traucējumu korekcija noritēs veiksmīgāk, ja logopēds pārbaudīs un analizēs katra bērna skaņu izrunas traucējumus, attīstību veselumā, atbilstīgi bērna vajadzībām atlasīs un izmantos koriģējoši attīstošajā darbībā vingrinājumus, rotaļas skaņu izrunas pilnveidei Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par 5 – 7 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, raksturotas pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības likumsakarības, apkopota informācija par skaņu izrunas traucējumu novēršanas darba posmiem un metodēm. Praktiskajā daļā veikta bērnu grupas logopēdiskā pārbaude un bērna runas individuālā izpēte, kā arī koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai.Tiek atlasīti vingrinājumi un rotaļas, atbilstīgi bērna specifiskajām vajadzībām. Ir veikta pedagoģiskā izmēģinājumu darbība, apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – priekšējie mēleņi (svelpeņi), 5 – 7 gadīgi pirmsskolas vecuma bērni, koriģējoši attīstošā darbība, artikulācijas, fonemātiskās uztveres vingrinājumi, pirkstu rotaļas. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits 88 lpp., 8 pielikumi, 8 tabulas, 3 attēli, 60 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractThe subject of the diploma thesis- The Prevention of Pronunciation Disorders of Consonants (S, Z, C) Using Exercises and Games for 5 – 7 Year – old Children. The author of the thesis- Daina Dzerkale The supervisor of the thesis- Mg. paed. Irēna Miltiņa The objective of the research- theoretical ascertainment and practical examination of the impact of the usage of exercises and games in the development of the pronunciation of consonants S, Z, C. The hypothesis of the research work- If a speech therapist examines and analyses the pronunciation disorders and the development as a whole of each child; selects and uses exercises and games for corrective activity in accordance with every child’s special needs in order to develop the pronunciation of sounds, the correction of the phonetically phonemic disorders will be more successful. The theoretical part includes the analysis of the scientific literature on the peculiarities of the development of 5 – 7 year-old pre-school children, the description of the regularities of speech development of pre-school children and the summary of the information on the work stages and methods in order to preclude the sound-pronunciation disorders. The practical part comprises logopedic tests of a group of children and individual research of a child’s speech as well as the corrective developing activity so as to preclude phonemically phonemic disorders. The selection of exercises and games has been made so as to meet specific needs of a child. An action of pedagogical trial has been accomplished, plus the research results have been summarized. Key words-frontal lisp (sibilants), 5 – 7 year-old pre-school children, corrective developing activity, exercises for articulation and phonemic perception, finger games. The content of the thesis paper- the total volume of 88 pages, 8 attachments, 8 tables, 3 pictures, 60 sources of literature and information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpriekšējie mēleņi (svelpeņi)
dc.subject5 – 7 gadīgi pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.subjectartikulācijas, fonemātiskās uztveres vingrinājumi
dc.subjectpirkstu rotaļas
dc.titlePriekšējo mēleņu (S, Z, C) izrunas traucējumu novēršana vingrinājumos un rotaļās 5 – 7 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeThe prevention of pronunciation disorders of consonants (S, Z, C) using exercises and games for 5 – 7 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record