Pozitīvu emociju veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās 3.klasei
Author
Jirgensone, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pozitīvu emociju veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās 3.klasei. Darba autore: Jolanta Jirgensone. Mājturības un tehnoloģijas ir viens no mācību priekšmetiem, kuram raksturīga praktiskā darbošanās, dažādu iemaņu nostiprināšana, saites ar reālo dzīvi izveide, tāpēc šī mācību priekšmeta apguvē, pēc autores domām, pozitīvās emocijas rada bāzi veiksmīgam pedagoģiskam procesam. Darba mērķis: izzināt un atklāt 3. klases skolēnu pozitīvo emociju veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās. Izzināmais jautājums: Kāds mācību saturs un tā organizācija 3. klases skolēniem sagādā pozitīvās emocijas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās? Darba uzdevumi: Analizēt literatūru par 3. klases skolēnu pozitīvām emocijām. Izzināt un analizēt jaunākā skolas vecuma skolnieku vecumposma attīstības īpatnības. Raksturot roku pirkstu muskulatūras attīstību sākumskolas skolniekiem. Veikt pētījumus un apkopot rezultātus. Atklāt metodiskos paņēmienus, ar kādiem ieinteresēt skolēnus mājturības un tehnoloģijas stundās. Darbā analizētas dažādu autoru atziņas par skolnieku pozitīvo emociju veidošanās izpausmēm un ietekmi, atziņas par skolnieku attīstības īpatnībām, kā arī par roku pirkstu muskulatūras attīstību un mijsakarību ar emocionāli-psiholoģisko attīstību sākumskolas vecumposmā. Darba ceturtajā nodaļā darba autore veica pētījumu par pozitīvu emociju veicināšanu mājturības un tehnoloģijas nodarbībās, analizējot bērnu attīstību, vēlmi sadarboties un attīstīties. Darbs sastāv no 46 lapām, 49 literatūras avotiem, 10 attēli, 2 tabulas un 3 pielikumiem. Darbā tika izmantoti gan vietējo, gan ārzemju speciālistu un autoru darbi. Atslēgvārdi: pozitīvas emocijas, mājturība un tehnoloģijas, pedagoģiskie paņēmieni, 3.klases skolēni The title of the work: Positive Emotions Promotion for Home Economics and Technology at Grade 3. Author of work: Jolanta Jirgensone. Home Economics and Technology are one of the subjects in school which is characterized by practical work, strengthening of different skills, creation of links with real life. That’s why in the study of this subject, according to the author, positive emotions create the basis for a successful pedagogical process. Aim of the work: to know and discover the possibilities to stimulate and cause positive emotions of 3rd grade pupils in home economics and technology classes. Tasks of this work: 1)to analyze the literature about the positive emotions of the 3rd grade students; 2)to study and analyze the peculiarities of the development of the younger age group children; 3)to describe the progression of finger-muscle development for primary school children; 4)to carry out research and summarize the results. The work analyzed the scientific literature on the manifestations and effects of the formation of pupils' positive emotions, the peculiarities of the development of students, as well as the literature on the development of the hand muscles in the musculature and the relationship with the emotional and psychological development of the elementary school age. In the fourth chapter of the work, the author of the work carried out a study on the promotion of positive emotions in home economics and technology classes, analyzing child development, the desire to cooperate and develop. The work consists of 46 pages, 49 literary sources, 10 pictures, 2 tables and 3 annexes. In this work, there has been used both local and foreign specialists and authors. Keywords: positive emotions, home economics and technologies, 3rd grade students