• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternatīvās komunikācijas izmantošana bērniem ar komunikācijas traucējumiem saziņas prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
Öffnen
299-64043-Veinberga_Daiga_dv16066.pdf (2.642Mb)
Autor
Veinberga, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2018
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Komunikācija nosaka cilvēku savstarpējās attiecības, tā ir būtiska bērna attīstībā. Tiek uzskatīts, ka aptuveni vienam no divpadsmit bērniem no 100 vecumā no 3 -17 gadiem ir valodas vai runas traucējumi, kas būtiski ierobežo šo bērnu kumunikāciju ar apkārtējo sabiedrību. Šie bērni bieži nespēj izteikt pat savas primārās vajadzības, kas samazina viņu pašapziņu, rada nespēju saprast citu cilvēku teikto un pilnvērtīgi iekļauties sabiedrības dzīves procesos. Daļai no šiem bērniem ir nepieciešami papildus dažādi palīglīdzekļi, kas nodrošina bērna iespēju komunicēt ar apkārtējo pasauli. Šo problēmu risināšanā tiek izmantoti dažādi alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metožu veidi. Maģistra darba tēma ir alternatīvās komunikācijas izmantošana bērniem ar komunikācijas traucējumiem saziņas prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darba mērķis ir Izpētīt alternatīvas un augmentatīvās komunikācijas izmantošanu pirmsskolā un izstrādāt ieteikumus alternatīvas komunikācijas metožu izmantošanai bērnu ar komunikācijas traucējumiem saziņas prasmju attīstībai pirmskolas izglītības iestādēs. Šī darba ietvaros tiek veikts komunikācijas teorētiskais apskats, īpašu uzmanību veltot jautājamiem kas saistīti ar alternatīvo un augmentatīto komunikāciju, tiek analizēta situācija Latvijas likumdošanā, kā arī veiktas intervijas ar nozaru ekspertiem. Darba nobeigumā ir sagatavoti secinājumi, kas ļautu uzlabot situāciju, veidojot jaunu sistēmu valstī un nodrošinot nepieciešamo atbalstu ģimenēm, kurās aug bērni ar komunikāciju traucējumiem.  
 
Communication determines the relationship between people, it is essential for the development of a child. About one in twelve children from the age of 3 to 17 years is believed to have a linguistic or speech disorder that greatly restricts the children's communication with the surrounding community. These children are often unable to express even their primary needs, which reduces their self-esteem, makes them unable to understand the words of others, and integrate fully into the processes of social life. Some of these children need additional aids to provide the child with the opportunity to communicate with the world. Different types of alternative and augmentative communication methods are used to solve these problems. The theme of the master's thesis is the use of alternative communication for children with communication impairments for the development of communication skills in a pre-school educational institution. The aim of the Master's thesis is to study the use of alternative and augmentative communication in the preschool and to develop recommendations for the use of alternative communication methods for communication skills development for children with communication disorders there. Within the framework of this work, a theoretical review of communication is conducted, paying special attention to the issues related to alternative and augmented communication, the situation in Latvian legislation is analysed, as well as interviews with experts in the field. At the end conclusions are drawn that would improve the situation by creating a new system in the country and providing the necessary support to families with children with communication disorders.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38448
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

Verwandte Dokumente

Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

  • Uzņēmuma “International Wellness Centre Balans” ārējās komunikācijas analīze 

    Borovika, Simona (Latvijas Universitāte, 2016)
    Bakalaura darba tēma ir “Uzņēmuma “International Wellness Centre Balans” ārējās komunikācijas analīze”. Darba mērķis, pamatojoties uz teoriju, noskaidrot kādi ārējās komunikācijas līdzekļi ir visietekmējošākie daudzu ...
  • 4-5gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās 

    Eriņa, Maruta (Latvijas Universitāte, 2018)
    Maģistra darba temats ir „4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās”. Maģistra darba mērķis ir veikt komunikācijas procesa izpēti pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskajā procesā, veidojot ...
  • Starpkultūru komunikācija: "Latvijas Starptautiskās skolas" piemērs 

    Pole, Madara (Latvijas Universitāte, 2018)
    Bakalaura darba “Starpkultūru komunikācija: “Latvijas Starptautiskās skolas piemērs”” mērķis ir noskaidrot, kādas starpkultūru komunikācijas prasmes un kompetences piemīt Latvijas Starptautiskās skolas darbībā iesaistītajiem, ...

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV