Atgriezeniskā dienas grāmata kā pedagoģiskais risinājums bērnu ar autisma spektra traucējumiem komunikatīvās kompetences veicināšanai
Author
Sanchez Prieto, Laureano
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā Maģistra darbā tiek prezentēta inovatīva “atgriezeniskā dienas grāmata” kā pedagoģiskais risinājums (objekts) bērnu ar autisma spektra traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstīšanai (priekšmets). Darbam ir 83 lpp., tā skaitā 2 tabulas, 9 attēli, 68 zinātniskās literatūras vienības un 3 pielikumi Ieraksti ko vecāki un skolotāji fiksē dienas grāmatā, atspoguļojot ikdienā veiktās aktivitātes un kritiskos notikumus, palīdz paredzēt attīstības grūtības un labāk izprast konkrētās situācijas. Tika pierādīts, ka šī metode veicina bērnu verbālās un neverbālās komunikācijas uzlabošanu, sekmējot viņu emocionāla uztraukuma samazināšanos, kā arī viņu iespējas sekmīgāk iekļauties darba tirgū un sabiedrībā kopumā. In order to improve the communicative competence of children with autistic spectrum disorders (¨topic¨), in this Master thesis an innovative ¨"Round trip agenda" is presented as tool (¨focus¨) for educational treatment of this diversity. The work has 83 pages including 2 tables, 9 figures, 68 references and 3 Anexes, Parents and teachers register in the ¨round trip agenda¨ daily sequences of activities includes and critical events of the day, facilitating anticipation of developmental difficulties and a better understanding of situations. It has been proved that this method improves children verbal and non-verbal language abilities, which diminishes their anxiety, and enhances their sociability and their chances of inclusion in the work market and in society as a whole.