Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorFeldmane, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:15Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64230
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38458
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Iveta Feldmane. Bakalaura darba temats ir “Sociālās adaptācijas īpatnības, to labvēlīgas norises sekmēšana agrajā bērnībā.” Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt adaptācijas labvēlīgas norises sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: Bērna sociālā adaptācija noritēs sekmīgāk, ja pieaugušie •ievēros vienotas prasības adaptācijas procesu norisē, • izmantos vingrinājumus, rotaļas bērnu pieaugušo sadarbībā. Uzdevumi: 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par socializācijas un adaptācijas procesu, tā izpausmēm. 2.Analizēt labvēlīgas adaptācijas norises iespējamos virzienus. 3.Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību par adaptācijas korekcijas iespējām 2 – 3 gadīgiem bērniem. Teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē literatūru problēmas skatījumā, ņemot vērā dažādu autoru atziņas. Tiek analizēts socializācijas, adaptācijas process, tā izpausmes, labvēlīgas adaptācijas norises iespējamie virzieni – pieaugušo bērnu, bērnu bērnu. Tajos ietverta adaptācijas norises sekmēšana agrajā bērnībā dažādu autoru skatījumā, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums problēmas kontekstā. Darba autore rotaļu un vingrinājumus izmanto kā adaptācijas labvēlīgas norises sekmētāju saistībā ar problēmu. Tiek akcentēta rotaļu būtība un to funkcijas. Empīriskajā daļā tiek īstenota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, novērošana, pētījuma datu apstrāde un sarunas ar bērniem, sniegts bērnu grupas sagatavotības vērtējums, uzsākot PII gaitas, mazo uzvedības īpatnību raksturojums adaptācijas skatījumā, vienas dienas apraksts, kurā atklājas, kā norit bērnu adaptācija. Pētījumā piedalās 10 jaunākā pirmsskolas vecuma bērni. Darba autore uzskata, ka mērķis ir sasniegts, izvirzītie uzdevumi izpildīti. Teorētisko atziņu izzināšanas, analīzes un praktiskā pētījuma izstrādes gaitā izvirzītā hipotēze – bērnu sadaptācija noritēs sekmīgāk, ja pieaugušie ievēros vienotas prasības adaptācijas procesu norisē un izmantos vingrinājumus, rotaļas bērnu pieaugušo sadarbībā, apstiprinājās. Bakalaura darba apjoms ir 78 lpp. Tas sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, no 78 izmantotās literatūras un informācijas avota (latv. – 58 , angļu val. – 9, krievu val. – 11). Bakalaura darbā ir 3 tabulas un 1 attēls. Darbam pievienoti 8 pielikumi: muzikālās un pirkstu rotaļas, dziesmas, pasakas un stāsti, anketa vecākiem un ģimenes modeļu daudzveidība.
dc.description.abstractThe author of the bachelor paper is Iveta Feldmane. The subject of the Bachelor's paper is "The Peculiarities of Social Adaptation to Promote Awareness in Early Childhood." The aim of the work: To study theoretically and practically the possibilities of facilitating the adaptation to a pre-school educational establishment. Hypothesis: Social adaptation of children will be more successful if adults • compliance with common requirements in the process of adaptation, • use exercises for children in adult co-operation. Tasks: 1. To find out the opinions of various authors about the socialization and adaptation process, its manifestations. 2. Analyze the possible directions of a favorable adaptation. 3. To conduct pedagogical tests for the adaptation adjustment possibilities for 2 to 3 year old children. The author of the work reviews and analyzes the literature in terms of the problem, taking into account the findings of diverse authors. There is analysis of socialization process, adaptation, its manifestations, possible directions of favorable adaptation - adult children, children of children in the theoretical part. There are included early childhood, according to multiform authors, in the context of the problem of pedagogical and psychological peculiarities of the newest preschool age. The author uses games and exercises as an adaptation facilitator for the problem. Emphasis is placed on the game and its functions. In the empirical part, is carried out pedagogical trial, observation, processing of research data and conversations with children is carried out, the assessment of the preparedness of the children's group is given, starting the course of PII, characterizing the characteristics of small behavior in adaptation view, a one-day description of how children are adapted. 10 preschoolers take part in this research. The author believes that the goal has been achieved, the tasks are fulfilled. The hypothesis of the study, analysis and practical research development of the theoretical knowledge is that the children's dipping will be more successful if adults adhere to common requirements for the process of adaptation and use of exercises, work in children's adult cooperation, confirmed. Bachelor paper consists of 78 pages. There are introduction, two parts, conclusions, of the 78 sources of literature and information used (Latvian - 58, English - 9, Russian - 11). Bachelor paper contains 3 tables and 1 image. 8 attachments have been added to the work - musical and finger games, songs, tales and stories, a questionnaire for parents and a variety of family models.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectBioloģiskā adaptācija
dc.subjectSociālā adaptācija
dc.subjectAdaptācijas izpausmes
dc.subjectIzmēģinājumdarbība
dc.titleSociālās adaptācijas īpatnības, to labvēlīgas norises sekmēšana agrajā bērnībā
dc.title.alternativeThe peculiarities of social adaptation to promote awareness in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию