Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorGrauda-Grote, Ineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:21Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64479
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38473
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums „Pasaku izmantošana 4-5 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanā”, darba autors Ineta Grauda-Grote. Darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pasaku izmantošanu 4-5 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanā pirmsskolā. Stāstītprasmes veicināšanai pirmsskolas vecumā ir ļoti liela nozīme. Sākumā stāstītprasmi bērns apgūst ģimenē. Caur bagātīgo folkloras materiālu klāstu bērns pamazām iepazīst sevi un pasauli, tā mācoties apgūt ne tikai dzīves gudrību un tikumus, bet arī attīsta savu valodu. Darba teorētiskajā daļā autore analizē pedagogu D.Lieģenieces, R.Purmales, K.Āboliņas, G.Svences, V.Batņas, I.Freibergas, D.Dzintares, I.Stangaines D.Augstkalnes, A.Irbes, S.Lindenbergas, R.Bošas, I.Gēbeles u.c. psihologu atziņas par bērna valodas attīstības īpatnībām. Raksturo pirmsskolas latviešu valodas mācību saturu, apkopo kritērijus stāstītprasmes novērtēšanai, analizē pasaku izvēles un izmantošanas metodiku 4-5 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanai. Empīriskajā pētījumā autore pārbauda teorijā gūtās atziņas, pēta pasaku izmantošanu pirmsskolā 4-5 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanai. Empīriskā izpēte apstiprina, ka pozitīva sadarbība starp vecākiem un pedagogu, radot labvēlīgu mācību vidi un izvēloties bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas pasakas, kā arī stāstītprasmi veicinošu paņēmienu izmantošana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā veicina vidējā vecuma bērnu sekmīgu stāstītprasmes attīstību. Kvalifikācijas darba struktūra - ievads,4 nodaļas, kurās ietilpst teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi ,izmantotās literatūras un informācijas saraksts, pielikums. Darbam ir 47 lapas, 2 tabulas, 8attēli, 5 pielikumi, 27 informācijas avoti.
dc.description.abstractQualification Thesis title: “The use of fairy tales to develop the narrative skill of 4-5 year old children”, author: Ineta Grauda-Grote. The goal of Qualification Thesis: To study theoretically and practically the use of fairy tales to develop the narrative skill of 4-5 year old children in pre-school institutions. Narrative skill development in pre-school has significant importance. In the beginning a child acquires the storytelling skill in family. Through the abundant folklore materials, the child gradually learns about himself and the world. By using the fairy tales child acquires not only wisdom of life and morals but he also develops his language. In theoretical part author analyses opinions of pedagogues D.Lieģeniece, R.Purmale, K.Āboliņas, G.Svence, V.Batņa, I.Freiberga, D.Dzintare, I.Stangaine, D.Augstkalne, A.Irbe, S.Lindenberga, R.Boša, I.Gēbele and psychologist conclusions about children language development peculiarities. Author describes pre-school Latvian language teaching, summarizes the criteria for assessing narrative literacy, analyses the method of choosing and using the fairy tale for developing 4-5 year old children’s narrative skills. In Empirical research, the author tests the acquired knowledge from theoretical part, studies the use of fairy tales in the preschool for the development of narrative skills for 4-5 years old children. Empirical research confirms that positive cooperation between parents and pedagogues, by creating benign study environment and choosing fairy tales appropriate to the interests and needs of children, as well as the use of narrative skill development techniques in preschool pedagogical process improves the middle-aged children narrative skill development. The structure of qualification thesis: Introduction, 4 chapters, which include theoretical and research part, conclusions and bibliography. The Qualification Thesis ha 47 page, 2 tables, 8 figures, 5 annexes, 27 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmācību saturs
dc.subjectkritēriji stāstītprasmes veicināšanai
dc.subjectpasaku izvēles un izmantošanas metodika
dc.subjectfolkloras nozīme pirmskolā
dc.subjectbērna valodas attīstiības īpatnības
dc.titlePasaku izmantošana 4-5 gadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšanā
dc.title.alternativeUsing fairy tales to develop story-felling in children aged 4-5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record