Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorLīne, Antra
dc.contributor.authorKrasnova, Elza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:21Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64501
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38475
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu ,,Rīgas vispārizglītojošo skolu jauno pedagogu motivācijas pilnveides iespējas’’. Šī darba mērķis ir pētīt jauno pedagogu motivācijas pilnveides iespējas. Latvijas izglītības telpā 40 % pamatskolas skolotāju ir vecāki par 50 gadiem. Šis fakts apliecina nepieciešamību pēc jauniem pedagogiem. Tomēr bieži vien jaunie, kvalificētie pedagogi neuzsāk darbu skolās, vai pamet to pirmajos pedagoģijas prakses gados, neskatoties uz iegūto izglītību. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, pamatojoties uz Latvijas un ārvalstu zinātnieku darbiem, tika pētīta motivācijas būtība, pedagogu darba saturs, jauno pedagogu adaptācijas problēma un iespējamie psihoemocionālie riska faktori. Empīriskajā daļā tika aptaujāti 72 jaunie pedagogi un intervēti 3 vispārizglītojošo skolu direktori, un veikta datu analīze. Pēc veiktās datu analīzes, tika secināts, ka pedagoga profesija ir saistīta ar pastāvīgu spriedzi, lielu darba apjomu, netiek pietiekami atalgota, ka arī tās prestižs ir zems. Tikai daļai jauno pedagogu tiek piedāvāts atbilstošs mentoratbalsts. Pamatojoties uz empīriskajā daļā atklātajām problēmām, tika izstrādātas rekomendācijas jauno pedagogu motivācijas pilnveidei. Darba apjoms ir 79 lapas, kas satur 24 attēlus, 2 tabulas, 54 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 3 pielikumus. Atslēgas vārdi: motivācija, jaunie pedagogi, adaptācija, psihoemocionālie riska faktori.
dc.description.abstractThe theme of bachelor thesis is ,,Improvement of Novice Teachers' Professional Motivation in Secondary Schools of Riga’’. About 40% of secondary school teachers are over 50 years old. This fact proves that there is an indispensability of novice teachers in the education sector in Latvia. Notwithstanding, frequently newly-qualified teachers refuse to begin their career in secondary school or drop out during the first years of pedagogical practise. The aim of this thesis is to research the ways of improvement of novice teachers’ professional motivation. The Bachelor Thesis consists of a theoretically explorative part, in which the essence of motivation, duties and responsibilities of a teacher, professional adaptation issue and psycho-emotional aspects are studied; and a practically explorative part, which summarizes and analyses the data from the results of 72 questionnaires and 3 interviews. Based on analysis it was concluded that teaching profession is related to permanent stress, extensive workload, is not adequately remunerated, it has not been seen as a prestige profession. Not all of the novice teachers receive mentorship in the beginning of their career. Based on discovered issues on the topic, comprehensive recommendations for implementation were provided. This thesis consists of 79 pages, including 24 images, 2 tables, 54 bibliographic units and 3 annexes. Key words: motivation, novice teachers, adaptation, psycho-emotional aspects
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmotivācija
dc.subjectjaunie pedagogi
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpsihoemocionālie riska faktori
dc.titleRīgas vispārizglītojošo skolu jauno pedagogu motivācijas pilnveides iespējas
dc.title.alternativeImprovement of Novice Teachers' Professional Motivation in Secondary schools of Riga
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию