Skolēnu vizuālā pratība zināšanu konstruēšanai Latvijas un pasaules vēsturē
Author
Ozoliņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Skolēnu vizuālā pratība zināšanu konstruēšanai Latvijas un pasaules vēsturē” mērķis – izzināt, kā vizuālā pratība sekmē skolēnu zināšanu konstruēšanu Latvijas un pasaules vēstures apguvē. Pētījuma problēma - vizuālās pratības integrācija Latvijas un pasaules vēstures mācību procesā zināšanu konstruēšanai. Izmantots darbības pētījuma dizains un šādas metodes: kontentanalīze, anketa, dokumentu analīze. Sagatavots un īstenots nodarbību cikls par maģistra darba tematiku, kas tika realizēts LU Vēstures un filozofijas fakultātē. Pētījumu laukā netika konstatēta vienprātība, tādēļ ir ieskicētas pieejas, uzdevumu piemēri un vērtēšanas kritēriji, ko var izmantot uzlabojot vizuālo informācijas avotu integrāciju mācību procesā un tie ir atvērti diskusijām. The aim of the master's thesis “The Students` Visual Literacy for Knowledge Construction in the History of Latvia and the World” - to research how the visual literacy promotes students' knowledge construction in the acquisition of the history of Latvia and the world. Research problem - integration of visual literacy in the process of knowledge construction in the history of Latvia and the world. The activity research design was chosen, following methods were used: content analysis, questionnaire, document analysis. A cycle of lectures was implemented at the UL Faculty of History and Philosophy. In the field of research, there was no consensus, thus, approaches, task examples and evaluation criteria are outlined that can be used to improve the integration of visual information sources into the learning process and are open to discussion.