Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorSedliņa, Sarmīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:31Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64963
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38493
dc.description.abstractMuzejpedagoģija ir izglītības joma, kuras aktualitāti nosaka vizuālās mākslas mācību standarts, programma, projekts „Kompetenču pieeja mācību saturā” un Sarmītes Sedliņas maģistra darbs ar nosaukumu „Muzejpedagoģija vizuālās mākslas programmas īstenošanā 1.- 6. klasē” izstrādāts ar mērķi veicināt muzejpedagoģijas izmantošanu mācību procesā. Maģistra darba pētījuma problēma ir muzejpedagoģijas realizācija vizuālās mākslas mācību satura apguvē, un par pētījuma objektu tiek izmantots vizuālās mākslas saturs un organizācijas formas sākumskolā. Pētījumā analizēts muzejpedagoģijas piedāvājums vizuālās mākslas apguvei Latvijā un veikta vizuālās mākslas skolotāju un muzejpedagogu viedokļu apkopošana un analīze, lai ar muzeju starpniecību sekmētu skolēnu personības veidošanos. Maģistra darba teorētiskajā daļā tika apkopoti ārzemju un Latvijas muzeju speciālistu un pētnieku viedokļi par muzejpedagoģiju kā sabiedrības izglītošanas instrumentu un veiktais pētījums parāda muzejpedagoģisko programmu sniegtās iespējas formālās izglītības jomā. Pētījumā tiek izmantots gadījuma pētījuma dizains un datu ieguves metodes – intervijas, anketa un skolēnu pašizvērtējums. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem datiem un autores izstrādātās uzdevumu kopas aprobācijas rezultātiem, tiek izstrādāti ieteikumi muzejpedagoģijas organizēšanai.
dc.description.abstractMuseum pedagogy is a field of education, the urgency of which is defined by the educational standard, syllabus, project "Competence approach in educational contents" and the Master Paper by Sarmite Sedlina "Museum pedagogy in implementation of visual art syllabus in forms 1-6" has been developed in order to encourage the use of Museum pedagogy in the learning process. The problem discussed by the present Master Paper is implementation of Museum pedagogy in visual art educational content acquisition with visual art educational content and organizational forms at primary school being chosen as the objects of the present research. The present research deals with the Museum pedagogy offer available for visual art acquisition in Latvia, summarization and analysis of the opinions of visual art teachers and museum educators regarding facilitation of students' personality formation by means of museums. The theoretical part of the present Master Paper sums up the opinions of Latvian and foreign museum professionals and researchers on Museum pedagogy as a tool for society education; in addition the present Paper discloses the potentialities of Museum pedagogy syllabi in the field of formal education. The present research employs the random research design and data acquisition methods - interviews, questionnaires and students' self-evaluation. On the basis of the acquired data and the results gained from the approbation of the set of tasks developed by the author of the Paper, several recommendations for Museum pedagogy implementation were developed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectMuzejpedagoģija
dc.subjectMuzejpedagogs
dc.subjectMuzejpedagoģiskā programma
dc.subjectStunda muzejā
dc.subjectMācību organizācijas formas
dc.titleMuzejpedagoģija vizuālās mākslas programmas īstenošanā 1.-6.klasē
dc.title.alternativeMuseum pedagogy in implementation of visual art syllabus in Forms 1-6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record