Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorRākina, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:33Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64975
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38495
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Sabīne Rākina. Bakalaura darba nosaukums: 5-6 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana fiziskās izglītības un veselības nodarbībās. Bakalaura darba mērķis: analizēt vairāku autoru teorētiskās atziņas un praktiski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu kustību apguves sekmēšanas iespējas fiziskās izglītības un veselības nodarbībās. Pētījuma hipotēzi darba autore izvirzīja šādu, 5-6 gadīgu bērnu kustību apguve būs veiksmīga, ja sistemātiskās nodarbībās tiks lietoti mērķtiecīgi izstrādāti vingrinājumi. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas; teorētiskā daļā tika izmantota metode – literatūras analīze, empīriskā daļā – novērošana, anketēšana, pedagoģiskā diagnostika, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pētījuma datu apkopošana. Teorētiskā daļā bakalaura darba autore apskata un analizē citu autoru literatūru par fizisko attīstību kā nozīmīgu pirmsskolēna attīstības rādītāju, tika studēti materiāli par bērnu kustībām vecākajā pirmsskolas vecumā plašākā aspektā. Analizēja vairāku autoru vecāko pirmsskolas vecuma bērnu fizisko attīstību problēmas skatījumā, kā arī tiek apskatītas vairāku autoru atziņas par fiziskās izglītības un veselības nodarbībām kā pirmsskolēna kustību sekmētājām. Pētījumā izmantojot literatūras avotus, tika izpētītas 5-6 gadīgu bērnu pamatkustību apguves attīstība. Analīze apstiprināja, ka lietojot mērķtiecīgi izstrādātus vingrinājumus - kustību rotaļas, šķēršļu joslu, sporta svētkus un stafetes, sistemātiskās nodarbībās tiek sekmēta pamatkustību attīstība. Empīriskajā pētījumā tika pārbaudītas piedāvātās kustību aktivitātes un apstiprinājās to lietderība, tās pozitīvi ietekmē pamatkustību attīstību. Pētījumā apstiprinājās arī tas, ka bērnus pareizi motivējot, viņi ar interesi piedalās fiziskās izglītības un veselības nodarbībās. Atslēgas vārdi: fiziskā attīstība, fiziskās īpašības, fiziskās aktivitātes, fiziskās izglītības un veselības nodarbības, kustību apguve. Bakalaura darbs kopumā izklāstīts 54 lappusēs, tajā iekļautas 3 tabulas un 14 attēli. Bakalaura darbā izmantoti 63 literatūras avoti un pievienoti 10 pielikumi, 1 no tām ir anketa.
dc.description.abstractAuthor of Bachelor Thesis: Sabīne Rākina. Title of Bachelor Thesis: Promoting of movement skills in 5-6 years old children during physical education and health activity classes. Goal of Bachelor Thesis: to analyse theoretical opinions of numerous authors and to explore practically the movement facilitation during physical education and health classes of the oldest pre-schoolers. The hypothesis of Bachelor Thesis author is the following: the movement facilitation of 5-6 years old children will be successful, if during systematic classes purposefully worked out exercises are used. Bachelor Thesis consists of two parts: theoretical part and empiric part. In the theoretical part literature sources are analysed, but in the empiric part - observation, survey, pedagogic diagnostics, pedagogic testing, generalisation of the research data are used. In the theoretical part the author of the Bachelor Thesis examines and analyses the literature of other authors on physical development as an important indicator of pre-schoolers’ development. Materials on the movements of the oldest pre-schoolers had been studied in a wider aspect. Analysis of several authors as they disclosed the problem of the oldest pre-schoolers’ physical development had been accomplished by the author. Conclusions of various authors on physical education and health classes as the movement promotion of the oldest pre-schoolers had been also analysed. By using in this research literature sources, the 5-6 years old children acquisition of basic movements had been investigated. The analysis had proved that by using purposefully worked out exercises - games and plays with lots of motions, obstacle bars, sport festivals and relay races - basic movement development is strongly enhanced. In the empiric research the proposed movement activities had been tested and their efficiency in the development the basic movements had been confirmed. During the research it has also been proved that in case the children are really motivated they are very much interested to take part at physical education and health classes. Key words: physical advancement, physical characteristics, physical activities, classes of physical education and health, learning of movements. Bachelor Thesis is set out on 54 pages with 3 charts and 14 pictures added. In Bachelor Thesis - 63 literature source is used; there are 10 attachments, one of them is questionnaire.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfiziskā attīstība
dc.subjectfiziskās īpašības
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectfiziskās izglītības un veselības nodarbības
dc.subjectkustību apguve
dc.title5-6 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana fiziskās izglītības un veselības nodarbībās
dc.title.alternativePromoting of movement skills in 5-6 years old children during physical education and health activity classes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record