Vārdu krājuma bagātināšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem ikdienas ritmā pirmsskolā
Autor
Briede, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autore: Sintija Briede. Bakalaura darba tēma: „Vārdu krājuma bagātināšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem ikdienas ritmā pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas ikdienas ritmā pirmsskolā Darbs sastāv no divām daļām: 1. Teorētiskā daļa, kur analizēta jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība. Pētīta literatūra par valodas apguvi jaunākajā pirmsskolas vecumā. Apkopots, kas šajā vecumā būtu bērnam jāprot un ko pirmsskolas izglītības iestādē bērns apgūst. Sīkāk tika analizēta literatūra par valodas un runas mijietekmi, bērnu runas attīstības likumsakarībām, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu, vārdu krājuma paplašināšanas paņēmieniem un darba veidiem. 2. Empīriskās daļas, kurā veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, apskatīts, kā nedēļas gaitā nodarbībās un ārpus tām ar dažādu paņēmienu palīdzību veicināta vārdu krājuma paplašināšana. Tika veikt anketēšana jaunākā pirmsskolas vecuma pedagogu vidū, kurā noskaidrotas gan viņu biežāk izmantotās metodes, gan metodes, kas vislabāk aktualizējušas jaunos vārdus. Darba apjoms ir 55 lapaspuses. Tajā iekļauti 5 attēli, 10 tabulas. Bakalaura darbā izmantoti 45 literatūras vienības un citi avoti, no kuriem 34 latviešu valodā, 11 svešvalodā un pievienoti 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: Jaunākais pirmsskolas vecums, vārdu krājums, runa, rotaļa, vārdu krājuma paplašināšanas metodes. This bachelor thesis author is Sintija Briede and the theme is " Vocabulary supplement to the youngest preschool age children in daily routine at preschool". The aim of the paper is to theoretically and empirically investigate the possibilities of enriching the youngest pre-school children's vocabulary in the daily routine of preschool. The work consists of 2 parts: 1. The theoretical part, in which was analyzed the development of younger preschool children. The literature on language learning at the younger preschool age has been also studied. It was summarized what should the child be capable of doing at this age and what the child learns in a pre-school educational institution. In this part also the literature on interactions between language and speech, the regularities of children's speech development, the pedagogical psychological characteristics of the youngest preschool children, vocabulary extension methods and types of work were analyzed in more detail. 2. The empirical part, in which the pedagogical research work was carried out and there was examined how the vocabulary is expanded throughout the week during classes and outside them through various techniques. A questionnaire was conducted among younger preschooler teachers, which identified both their most commonly used methods and the methods that best increased interest in unfamiliar words. The work volume is 55 pages. It contains 5 pictures, 10 tables. 45 literature and other sources were used in this bachelor thesis, of which 34 in Latvian and 11 in foreign languages. Also 7 annexes have been included. Keywords: The youngest preschool age, vocabulary, speech, play, vocabulary extension methods.