Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Ilze
dc.contributor.authorJekarāševa, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:37Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65146
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38507
dc.description.abstractDiplomdarbs „Literāro tekstu izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolā” ir veltīts skolēnu lasīšanas spēju attīstībai vācu valodas stundās, izmantojot literāros tekstus. Tēmas izvēle ir pamatota ar to, ka literatūras nelasīšana ir bieži sastopama parādība mūsdienu pusaudžu vidū. Tādēļ mūsdienu svešvalodu pedagogu mērķis ir ne tikai attīstīt bērna lasītprasmi, bet arī veicināt skolēnu interesi par lasīšanu. Darba gaitā tika izpētīta zinātniskā un metodiskā literatūra, atlasīti atbilstoši literārie teksti, izstrādāti stundu plāni un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Darba praktiskajā daļā ietverta izglītojamo aptaujas analīze. Tika konstatēts, ka literāro tekstu lasīšana veicina ne tikai valodas prasmes un lasītprasmes attīstību, bet arī veicina lasītāja personības, fantāzijas un domāšanas attīstību. Svešvalodu mācībās izmantotie literārie teksti ir ne tikai jālasa, jāanalizē un par tiem jāreflektē, bet arī jāatklāj tekstu slēptā nozīme to morāle. Diplomdarba izstrādes gaitā tika secināts, ka literāro tekstu izmantošana svešvalodu stundās veicina izglītojamo lasīšanas motivācijas un lasīšanas intereses palielināšanu.
dc.description.abstractThe Diploma paper “The Use of Literary Texts in Lessons of German as a Foreign Language at Secondary Level” is devoted to the problem of students’ reading literacy development in German language lessons through the use of literary texts. The choice of the topic is based on the issue of non-reading which is a widely spread phenomenon among young people. Therefore, the aim of modern foreign language teachers is not only to develop students’ reading literacy but also to stimulate their interest in reading. During the research the scientific and methodological literature was studied, appropriate literary texts were selected, lesson plans were developed and pedagogical examination was conducted. Practical part of the work includes the analysis of the student questionnaire. It was found that the reading of literary texts contributes not only to the development of language skills and literacy, but also contributes to the development of the reader’s personality, imagination and thinking. Apart from a reading purpose, literary texts, used in the foreign language teaching, should also be reflected upon and analysed on the presence of hidden meaning and moral. It was concluded that the use of the literary texts in German lessons contributes to the increase of students’ motivation for reading as well as their interest in literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectReading
dc.subjectliterary texts
dc.subjectforeign language teaching
dc.subjectsecondary level
dc.subjectreading motivation
dc.titleLiterāro tekstu izmantošana vācu valodas ka svešvalodas stundās vidusskolā
dc.title.alternativeThe Use of Literary Texts in Lessons of German as a Foreign Language at Secondary Level
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record