• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leļļu teātris kā pirmsskolas (4-5 gadi) vecuma bērnu ētiskās audzināšanas metode

Thumbnail
View/Open
299-65268-Jevstignejeva_Jelizaveta_jj16033.pdf (782.5Kb)
Author
Jevstigņejeva, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba uzmanības centrā ir leļļu teātra nozīme ētiskās audzināšanas procesā. Pētījuma mērķis ir leļļu teātra kā ētiskās audzināšanas metodes pirmsskolas audzināšanas procesā potenciāla novērtēšana. Darba teorētiskajā daļā tiek definēta ētiskā audzināšana, tiek apkopoti tās vērtības un principi. Īpaša uzmanība ir veltīta leļļu teātra kā rotaļas metodes būtībai, veidiem un funkcijām, kuras var īstenot pirmsskolas audzināšanas procesā. Darba pētnieciskajā daļā tiek apkopots vecāku un pedagogu viedoklis par leļļu teātra nozīmi pirmsskolas audzināšanas procesā, tiek noskaidrots leļļu teātra audzināšanas metodes potenciāls. Maģistra darba mērķauditorija ir jauni pedagogi, kas turpina apgūt ētiskās audzināšanas parādību, un vecāki, kuri grib iedziļināties audzināšanas procesa būtībā.
 
The following work is devoted to puppetry’s importance in ethical education process. The main objective of this work is to evaluate puppetry’s potential as a method of ethical education for preschool-age children. In the first part of the work ethical education is defined, its values and principles are generalized. Particular attention is devoted to the essence of puppetry as a play method, to its forms and functions, that can be accomplished during education process. The second part of this work concentrates on summing up the opinion of parents and pedagogues about puppetry’s importance to the preschool-age children education process, on elucidating the potential of puppetry as an education method. The magister thesis may be found interesting by young pedagogues, who continue to master their understanding of ethical education phenomenon, and by parents, who want to deepen into the essence of educational process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38512
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV