Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorCelitāne, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:39Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65322
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38516
dc.description.abstractReizināšanas apguves procesa vērošana ikdienas praksē sākumskolas klasēs ļāva konstatēt, ka skolēniem izmantojot pārdomātus didaktiskos materiālus, reizināšanas prasmes apguves process norit salīdzinoši viegli. Šī fakta konstatēšana lika pārdomāt jautājumus, kas reizināšanas prasmju apguves procesu atvieglo un kādēļ citiem tā sagādā grūtības. Par pētījuma hipotēzi tika izvirzīti šādi apgalvojumi, ja reizināšanas apguves procesā izmanto priekšmetiskās darbības pieeju, tad tās īstenošana ļauj skolēniem dziļāk izprast reizināšanas likumsakarības, tās izmantot praksē un skolēni vieglāk iegaumē reizināšanas sakarības. Šajā sakarā tika pētīts matemātisko prasmju apguves trīspakāpju modelis, īpašu uzmanību pievēršot pirmās pakāpes matemātisko prasmju apguvei, kas palīdz skolēniem dziļāk izprast matemātiskās likumsakarības. Līdz ar to pētījuma mērķis bija izzināt reizināšanas apguves veicināšanas iespējas skolēniem matemātikā sākumskolā un apkopot ieteikumus reizināšanas apguvei 2., 3. klasē. Izmantotās pētniecības metodes: zinātniskās literatūras un dokumentu analīze, novērojums, daļēji strukturētas intervijas, skolēnu darbības gala rezultātu gala produktu analīze. Teorētiskajā daļā sniegts matemātisko prasmju apguves tīspakāpju pieejas vispārīgs raksturojums, izpētot pieejas priekšmetiskās darbības nozīmību matemātisko jēdzienu apgūšanas procesā. Praktiskajā daļā pētīta konkrēta situācija X sākumskolas 2., 3.klasēs, praktiski pētīti skolēnu un skolotāju viedokļi par reizināšanas apguves procesu 2. klasē; izvērtēta reizināšanas prasmes apguves mācību procesa kvalitāte un piedāvāti ieteikumi reizināšanas didaktikas pilnveidei sākumskolā. Pētījuma rezultāti apstiprināja pētījuma hipotēzi, tomēr būtu ieteicams veikt papildus pētījumus par: 1.vizuālo uzskati reizināšanas prasmju apguvē Montesori skolās; 2.Montesori didaktisko materiālu adaptācija vispārizglītojošajās skolās. Darba apjoms: 43 lapa (bez pielikumiem), 6 tabulas, 2 attēli un 7 pielikumi; bibliogrāfisko sarakstu veido 34 vienības.
dc.description.abstractObserving the multiplication learning process in day-to-day practice in elementary school classes has allowed to find that the process of the acquisition of multiplication skills is comparatively easy for pupils employing well-considered didactic materials. Detecting this fact has led to a reflection on the issues that make the process of multiplication skills easier and why others have difficulties with multiplication. The following assertions were put forward as a hypothesis: when the manipulatives oriented approach is used in the process of acquisition of multiplication, then its implementation allows pupils to understand the multiplication regularities better, to use them in practice, and they memorize the multiplication relationships more easily. In this regard, a three-stage mathematical skill model was studied, with particular attention to the acquisition of concrete level mathematical skills that help pupils to understand mathematical regularities more deeply. Consequently, the aim of the study was to find out the possibilities for promoting the multiplication learning for pupils in mathematics at elementary school and to summarize the suggestions for multiplication in grades two and three. Research methods used were as follows: the analysis of scientific literature and documents, observation, semi-structured interviews, analysis of the final products of pupils’ activities. The theoretical part provides a general description of the three-stage approach to the acquisition of mathematical skills by studying the importance of the subject oriented approach in the process of acquiring mathematical concepts. In the practical part, a specific situation in the 2nd and 3rd grades of primary school X is studied, the students' and teachers' opinions on the multiplication acquisition process in grade 2 have been studied in practice; the quality of the process of acquisition of multiplication skills is evaluated and suggestions for improvement of the multiplication didactic at primary school are offered. The study confirmed the hypothesis of the study, but it would be advisable to carry out additional studies on: • Application of visual aids in the process of acquiring multiplication skills in Montessori schools; • Adaptation of Montessori didactic materials for general education schools. The amount of paper 43 pages (without appendices), 6 tables, 2 pictures and 7 appendices; bibliographic list comprises 34 units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmatemātika
dc.subjectreizināšanas prasmes
dc.subjectpriekšmetiskā darbība
dc.subjectdaudzveidīga uzskate
dc.titlePriekšmetiskā darbība reizināšanas apguvē sākumskolā
dc.title.alternativeManipulatives in multiplication learning process at elementary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию