Sākumizglītības skolotāja profesionālo kompetenču pārnese pedagoģiskā praksē
Author
Biezā, Katrīna Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir Sākumizglītības skolotāja profesionālo kompetenču pārnese pedagoģiskajā procesā. Darba mērķis ir pētīt 21. gadsimta sākumizglītības skolotāja kompetenču realizāciju mācību procesā. Lai sasniegtu mērķi, pētījumā tiek analizēta literatūra par skolotājam un skolēnam nepieciešamajām kompetencēm 21. gadsimtā, kā arī aktualizētas problēmas to realizēšanā paradigmu maiņas kontekstā. Balstoties uz literatūras analīzi tika novērota kompetenču pieejas realizācija 30 mācību stundās un anketēti 11 skolotāji viņu profesionālās kompetences pašvērtējuma kontekstā. Pētījuma rezultātos tika secināts, ka “Kompetencēs balstītais mācību saturs” vērtējams neviennozīmīgi kompetenču izlīdzinājumā mācību priekšmetos, kā arī tika pierādīta skolotāju savstarpējās sadarbības un atbalsta nozīme profesionālo kompetenču realizācijai mācību saturā. The topic of Diploma’s work is Elementary school teacher professional competences in pedagogical practice. Goal of the study is to research 21st century elementary school teacher competence realization in pedagogical practice. The goal was achieved by analyzing literature on the competences required for teachers and students in 21st century, and the problems raised in implementing them in context of paradigm shift. Based on the literature analysis 30 lessons were observed in context of implementing competence approach and 11 teachers were questioned on their professional competence self-assessment. The results concluded that "Competence-based learning curriculum" doesn’t show well-balanced competences in subjects, as well as stressed the importance of cooperation and support for teachers to carry out competences in learning process.