Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorŠolmane, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:44Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65483
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38527
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izpētīt sakarības starp uztverto skolas klimatu, pedagogu apmierinātību ar darbu un pašefektivitātes izjūtu. Pētījumā kopumā piedalījās 249 respondenti no divpadsmit Latvijas skolām, no kuriem lielākā daļa 226 (95%) sievietes un 12 (5%) vīrieši. Vairāk kā pusei respondentu – 136 (55%) darba stāžs ir vairāk kā divdesmit gadi, pārējiem 112 (45%) respondentiem darba stāžs ir robežā līdz divdesmit gadiem. Pētījuma ietvaros dalībnieki aizpildīja trīs aptaujas – Apmierinātības ar darbu aptauju (Job Satisfaction Survey Survey, Spektor, 1997), kuru latviešu valodā adaptējis I. Burvis 2005.gadā, Darba pašefektivitātes skalu (Occupational self-efficacy scale; Schyns & von Collani, 2002), ko latviešu valodā 2004. gadā adaptējis A. Cucurs un Džordžijas Skolas klimata aptaujas personāla anketu (The Georgia Brief School Climate Inventory, La Salle & Meyers, 2014), kas šobrīd tiek adaptēta Latvijā. Pētījuma rezultāti liecina, ka pozitīvs skolas klimats kopumā, galvenokārt personāla saliedētība un labas savstarpējās attiecības, veicina apmierinātību ar darbu. Savukārt, pozitīvs klimats skolā un pašefektivitātes izjūta kopā prognozē apmierinātību ar komunikāciju un kolēģiem organizācijā. Iegūtie rezultāti ir nozīmīgi ar to, ka parāda skolas klimata nozīmību pedagogu apmierinātības un pašefektivitātes uzlabošanā.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the relations between school personnel perceived school climate, job-satisfaction and self – efficacy. Altogether in this study participated 249 respondents from twelve schools in Latvia, from whom 226 (95%) were women and 12 (5%) men. More than half of pedagogues – 136 (55%) have more than twenty-year job experience, the rest 112 (45%) respondents have job – experience no more than twenty years. In this study respondents altogether filled three surveys – Job Satisfaction Survey (Job Satisfaction Survey Survey, Spektor, 1997), Occupational self – efficacy scale (Occupational self-efficacy scale; Schyns & von Collani, 2002) and Georgia School Climate Inventory (The Georgia Brief School Climate Inventory, La Salle & Meyers, 2014), which is being adapted in Latvia. Main research results show, that positive school climate from which mostly cohesiveness and good relationship promotes overall job satisfaction. In turn, positive climate in school and self –efficacy predicts satisfaction with communication and colleagues. Obtained results are significant, they show importance of school climate for improving teacher job – satisfaction and self – efficacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectapmierinātība ar darbu
dc.subjectskolas klimats
dc.subjectpašefektivitāte
dc.subjectpegagogi
dc.titleSkolotāju uztvertais skolas klimats, apmierinātība ar darbu un pašefektivitātes izjūta
dc.title.alternativeTeachers’ perceived school climate, job satisfaction and self-efficacy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record