Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožata
dc.contributor.authorSokola-Nazarenko, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:55Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65625
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38542
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis bija pētīt kā ir mainījies lasīšanas raitums un lasītā izpratne dinamikā 3.klases skolēniem no rudens līdz ziemas mērījumam 2012./2013., salīdzinot ar 2017./2018. mācību gadu. Pētījumā izmantoti dati tika ievākti 2012./2013.mācību gadā un 2017./2018. mācību gadā. Pētījumā piedalījās dažādu Latvijas vispārizglītojošo skolu 3.klases skolēni, 2012./2013. mācību gadā - 160 skolēni un 2017./2018.mācību gadā – 167 skolēni. Pētījumā izmantotās metodes: Agrīnās lasītprasmes attīstības radītāji DIBELS Next 3. klasei, latviešu versija (Raščevska, M., Orlovska, M., Griškēviča I., Ozola, E., Vabale, A., Legzdiņš, P., 2013). Galvenie secinājumi: kopumā lasītprasmes rādītāju dinamika 2017./2018. mācību gadā ir līdzīga 2012./2013. mācību gada dinamikai un izmaiņas lasīšanas raitumā rādītājos apstiprina savu noturīgumu laikā. Mutiskās lasīšanas raituma rādītāji ir noturīgi, toties lasītā izpratne ir nozīmīgi pieaugusi, tā dēļ arī kopējais summārais rādītājs – saliektie punkti ir pieaudzis. Salīdzinot lasītprasmes rādītājus starp mērījumiem 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadā var secināt, ka visos rādītājos ir vērojams statistiski nozīmīgs pieaugums no rudens līdz ziemai gan 2012./2013., gan arī 2017./2018.mācību gadā. Turklāt, mutiskās lasīšanas raituma pareizo vārdu rādītājā un gadu salīdzinājumā iekšgrupas atšķirības ir līdzīgas. Starpgrupu salīdzinājumā vidējie rādītāji rudens-ziemas mērījumos starp 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadu neatšķiras statistiski nozīmīgi. Līdzīgi arī kopēja summāra rādītāja – salikto punktu salīdzinājumā 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadā iekšgrupas atšķirības ir līdzīgas. Savukārt, starpgrupu salīdzinājumā vidējie rādītāji rudens-ziemas mērījumos starp 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadu ir atšķirīgi. Tik secināts, ka salīdzinot rudens-ziemas mērījumu starpību mainīgos starp 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadiem - starpībās nebija statistiski nozīmīgu atšķirību gandrīz visos rādītājos, izņemot vienu rādītāju – teikumi ar trūkstošo vārdu, kas ir viens no lasītā izpratnes rādītājiem, kur pieauguma solis no rudens līdz ziemai ir krietni liekāks 2017./2018. mācību gadā nekā 2012./2013. mācību gadā.
dc.description.abstractThe aim of the master’s thesis was to clarify how 3rd grade students reading fluency and comprehension changed from autumn to winter in 2012/2013 comparing to 2017/2018 study year. Data that was used in this study collected in 2012/2013 study year and 2017/2018 study year. Third grade students from different Latvian schools participated in this study – 160 students in 2012/2013 and 167 students in 2017/2018. Methods that were used in this study: Agrīnās lasītprasmes attīstības radītāji DIBELS Next 3. klasei, latviešu versija // Indicators of early literacy skills DIBELS Next for 3rd grade, latvian version (Raščevska, M., Orlovska, M., Griškēviča I., Ozola, E., Vabale, A., Legzdiņš, P., 2013). Main conclusions: overall reading skill dynamics is common in 2017/2018 and 2012/2013 and reading fluency indicators are stable in time. Oral reading fluency indicators are stable but comprehension is significantly increased, that is why the composite score increased. Literacy indicators comparing between measurements in 2012/2013 and 2017/2018 study year showed the significant incensement in oral reading fluency indicators form autumn to winter in both years. Also, oral reading fluency between subject comparison showed that differences are common in years. Within subject comparison showed that autumn-winter mean score is not significantly different between years. Literacy indicators comparison between measurements in 2012/2013 and 2017/2018 study year showed the significant incensement in composite score indicators form autumn to winter in both years. Also, composite score between subject comparison showed that differences are common in years. Within subject comparing showed that autumn-winter mean score is not significantly different between years. Finally, comparing residuals in autumn-winter measurements between 2012/2013 un 2017/2018 study year – no significant difference appeared in almost every indicator except one – Daze (which is one of the comprehension indicators) where increasing in score from autumn to winter was significantly higher in 2017/2018 then in 2012/2013 study year.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasīšanas raitums
dc.subjectlasītā izpratne
dc.subjectDIBELS Next latviešu versija
dc.subjectliteracy
dc.titleLasītprasmes DIBELS Next testa latviešu versijas radītāju dinamika 3. klases skolēniem 2012./2013. un 2017./2018. mācību gadā
dc.title.alternativeThird Grade Students’ Early Literacy Skills DIBELS Next Latvian Version Indicators Dynamics: Data Comparison from 2012/2013 and 2017/2018 Study Year
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию