Frazeoloģijas jautājumu izpratnes padziļināšana latviešu valodas stundās 10.klasē
Author
Krieviņa, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurģīte, Lilija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Frazeoloģijas jautājumu izpratnes padziļināšana latviešu valodas stundās 10. klasē” mērķis ir izstrādāt un aprobēt mūsdienīgu mācību materiālu kopu frazeoloģijas jautājumu izpratnes padziļināšanai latviešu valodas stundās 10. klasē, lai veicinātu skolēnu ieinteresētību frazeoloģijas jautājumu apguvē. Diplomdarbam ir ievads, divas nodaļas un apakšnodaļas, secinājumi un 15 pielikumi. Pirmajā nodaļā ir apzinātas un apkopotas valodnieku atziņas par frazeoloģismiem, to lomu valodā. Otrajā nodaļā aprakstīta diplomdarba autores sagatavošanās darbam klasē, raksturotas pētāmās klases vecumposma īpatnības, apkopots latviešu valodas un literatūras didaktiķu un skolotāju viedoklis par frazeoloģijas jautājumu apguvi vidusskolā, analizēti un raksturoti aprobētās mācību kopas rezultāti. Darba aprobācijas rezultātā tika secināts, ka diplomdarbam izvēlētais temats 10. klases skolēniem ir aktuāls. Veicot izveidotās materiālu kopas uzdevumus, skolēni padziļināja izpratni par frazeoloģismu lietojumu un to lomu valodā un pilnveidoja prasmes tos lietot saziņā. Strādājot ar materiālu kopas uzdevumiem, skolēniem radās daudz pozitīvāka attieksme pret frazeoloģismiem. Tāpēc var uzskatīt, ka diplomdarbā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Pielikumos diplomdarba autore iekļāvusi izveidotos mācību materiālus un skolēnu darbu paraugus. The aim of the bachelor’s thesis “Examining Idiomatic Language Issues in Latvian Lessons in Grade 10” is to develop and approbate modern teaching materials to deepen the understanding of idiomatic language in Latvian language lessons in grade 10 in order to stimulate students’ interest in idiomatic language learning. Bachelor thesis has an introduction, 2 chapters and subchapters, conclusions and 15 annexes. The first chapter identifies and summarizes linguists’ lessons about idiomatic language and their role in the Latvian language. The second chapter describes author’s preparation for the classes, characterizes peculiarities of the age group of the exploratory grade, summarizes Latvian language and literature didactics’ and teachers’ opinion about idiomatic language teaching and learning in secondary school, analyses and describes the results of appropriated learning material. As a result of the approbation of the work, it was concluded that the topic chosen for the bachelor thesis is topical for the students of grade 10. Whileworking on the created learning material tasks, students deepened understanding of the use of idiomatic language and their role in the language as well as improved their skills on how to use them in communication. Therefore the aim of the thesis has been achieved. While working on the tasks from learning material, students developed more positive attitude towards idiomatic language. In the annexes, the author of the thesis has included the created learning materials and samples of the student work.