Skolēnu runas kultūras prasmju izkopšanas iespējas 12.klasē
Autor
Kricka, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba Skolēnu runas kultūras prasmju izkopšanas iespējas 12. klasē mērķis ir izstrādāt lingvodidaktisko materiālu 12. klases skolēnu runas kultūras kvalitātes uzlabošanai un pārbaudīt tā efektivitāti darbības vārda apguvei veltītajās stundās. Temata aktualitāti nosaka tas, ka skolēnu runas kultūras prasmes nav pietiekami izkoptas, ko apliecina gan dažādu lingvodidaktisko pētījumu rezultāti, gan autores vērojumi un dažādu mācību priekšmetu skolotāju atzinumi. Pētījuma mērķis tika sasniegts, jo konstatējošā darba rezultāti liecina, ka skolēni iztrādātā mācību materiāla apguves posmā ir pilnveidojuši savas runas kultūras prasmes, tāpēc lingvodidaktiskais materiāls ir sekmīgi izmantojams latviešu valodas stundās. Diplomdarbu veido četras nodaļas, kurās apkopotas teorētiskās atziņas par pētāmo problēmu, raksturota lingvodidaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija, kā arī apkopoti pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultāti un ieteikumi turpmākajai darbībai. Pielikumā ievietoti 4 mācību stundu konspekti, darba lapas un citi izdales materiāli, kā arī skolēnu darbu paraugi. Diplomdarba apjoms ir 86 lapas. Target of thesis Improving Speech Culture Skills in Grade 12 is to create lingvodidactic material for 12th grade students to improve quality of their speech culture and to verify material`s efficiency during classes, which topic is about verbs. Topic`s actuality is related to problem that student speech culture knowledge is not perfected enough, which is confirmed by several lingvodidactic reasearch results, also by observations from author and different subject teachers in school. Objective of research was reached, because results shows that students, after using created study material, have perfected their speech culture skills, according to that, this study material can be used during classes. Thesis has for parts, in which there are collected theoretical texts about research topic, described creation of lingvodidactic material and approbation, and collected pedagogical trial results and collected suggestions for future actions. Annex contains summary of 4 study class contents, worksheets and other handouts, and student worksheet samples. Keywords: speech culture, verb, stylistics, orthography, punctuation.