Rīka izstrāde e-komercijas produktu atsauksmju ievākšanai un produktu trūkumu meklēšanai
Author
Skudra, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Fomins, Vladislavs
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
E-komercijas platformas ir pārsātinātas ar produktu klāstu. Sakarā ar e-komercijas popularitāti un attīstīto infrastruktūru, šobrīd uzsākt e-komercijas uzņēmējdarbību ir salīdzinoši viegli, taču pastāv liela konkurence un nav viegli atrast ienesīgus produktus, ko tirgot. Darba mērķis ir izstrādāt rīku, kas iegūtu atsauksmes par produktiem un atrastu esošo produktu trūkumus, lai varētu šo informāciju izmantot konkurētspējas uzlabošanai un tirgus nišas meklēšanai. Darbā tika aprakstīta rīka koncepcija, aprakstīti esošie rīki tirgus nišas meklēšanā, kā arī aprakstīts e-komercijas uzņēmējdarbības uzsākšanas process. Rezultātā tika izstrādāts rīks, kurš ievāc Shopify e-veikalu atsauksmes un veic produktu trūkumu meklēšanu šajās atsauksmēs, izmantojot Google Cloud Natural Language API. In this thesis the author writes about how today e-commerce can be seen as saturated. Due to the high popularity and developed infrastructure it has become quite easy to start a business but the competition is very high and it is hard to find profitable products to sell. The goal is to develop a tool that collects product reviews and finds product flaws in them, so that this information could be used to find market niche and improve competitivness. In this thesis author describes the concept for the tool. Author analyzes existing tools that help in finding market niche and describes the process of starting e-commerce business. As a result a tool was developed that collects Shopify reviews and extracts product flaws using Google Cloud Natural Language API.