Programminženierijas elementu apguves iespējas skolas datorikas kursā
Автор
Logins, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Vēzis, Viesturs
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Programminženierijas elementu apguves iespējas skolas datorikas kursā” mērķis ir izveidot programminženierijas elementu apguves modeli Latvijas vispārizglītojošām skolām. Izstrādātā darba ietvaros tika analizēts Latvijas un citu valstu vispārizglītojošo skolu mācību saturs datorikā un tā mācību metodika, izmantojot darba autora izveidoto metodoloģiju. Analizējot dažādu valstu pieredzi tika secināts, ka vispārizglītojošās izglītības iestādēs programminženierija tiek apgūta integrēti vai kā atsevišķs modulis mācību priekšmetā datorika, vai ar to saistītajos mācību priekšmeta ietvaros. Balstoties uz dažādu valstu pieredzi, ievērojot Latvijas izglītības sistēmas īpatnības, autors izstrādāja programminženierijas apguves modeli, piedāvāja to kā piemēru tā realizācijai Latvijas skolu 9.klasēs. Izstrādātais modelis tika sekmīgi aprobēts 8 skolotāju – ekspertu vidū un vairāk kā 50 vispārizglītojošās izglītības iestādēs. Bakalaura darba pamatteksts ir izklāstīts 47 lappusēs tai skaitā ieverot 11 tabulas. Darbā ir pievienoti 7 pielikumi. Literatūras sarakstā ir iekļautas 39 avoti. The goal of the bachelor thesis “Education opportunities of software engineering in school's computing course” is to establish an educational model of computer engineering elements for the general education schools of Latvia. The in the progress of creating the thesis an analysis was done about general purpose educational systems in Latvia as well as other countries, their content - in the context of computing studies. During the analysis of the experiences of other countries, it was concluded that in general purpose education institutions computer science was teached either as being integrated in the studies or as a separate module in the study subject “computing”, or in the contents of a related course. On the basis of the different experiences in multiple countries as well as including Latvia’s educational system’s peculiarities, the author created a computer science study model, offered it as an example for it’s realization in the 9th grade. The created model was successfully approbated in the midst of 8 experts - teachers as well as in over 50 general purpose education institutions. The body of the bachelor thesis contains 47 pages with 11 tables. There are 7 attachments included. The list of used literature contains 39 units.