• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA "LMT" mārketinga komunikāciju analīze.

Thumbnail
View/Open
303-64419-Cvetanovica_Barbara_bc14003.pdf (2.123Mb)
Author
Cvetanoviča, Barbara
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mobilo sakaru tīklu uzņēmumi piedāvā līdzīgus produktus un pakalpojumus, taču tas, ko izvēlas patērētājs ir atkarīgs no pareizi pielietotām mārketinga komunikācijām. Bakalaura darbā tiek analizētas SIA “LMT” izmantotās mārketinga komunikācijas, to efektivitāte un ietekme uz esošajiem un potenciālajiem klientiem. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un novērtēt LMT pielietoto mārketinga komunikācijas efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma pilnveidošanai un mārketinga komunikāciju labākai ietekmei uz patērētāju. Pētījums tiek veikts, balstoties uz patērētāju aptaujās sniegtajām atbildēm. Apkopojot pētījumā iegūtos datus, tiek izvirzīti secinājumi un priekšlikumi mārketinga darbību uzlabošanai un pilnveidošanai. Bakalaura darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā ir mārketinga komunikāciju teorētiskā daļa. Otrajā nodaļā ir uzņēmuma “LMT” mārketinga komunikāciju analīze. Informācija par LMT izvēlētajām komunikāciju metodēm un darbībām. Trešajā nodaļā ir apkopoti pētījuma rezultāti un novērtētas SIA “LMT” izmantotās mārketinga komunikācijas, balstoties uz aptaujās saņemtajiem datiem no patērētājiem. Bakalaura darbs sastāv no 69 lpp. Darbā ir 17 attēli, 4 tabulas un 1 pielikums. Atslēgvārdi: mārketings, komunikācijas, reklāma, patērētāji, telekominikācijas, mobilie sakari, uzņēmuma tēls, zīmols.
 
Companies of mobile network offer similar product and services, however, what consumer chooses depends on properly applied marketing communications. The Bachelor’s thesis analyses the marketing communications used by SIA “LMT” as well as thei effectiveness and impact on existing and potentioal customers. The purpose of the bachelor paper is to investigate and evaluate the effectiveness of marketing communication used by LMT, and to provide proposals to develope the company and to have better impact of marketing communications on the consumer. Research is based on responses from consumer surveys. Inferences and suggestions to improve marketing activities are provided based on the summarized data, obtained from the research. The Bachelor’s thesis consists of three chapters. The first chapter is the theoretical part of marketing communications. The second chapter is an analysis of the company's "LMT" marketing communications. Third chapter summarizes the results of the research and evaluates the marketing communications used by SIA "LMT", based on consumer data received from questionnaires. Bachelor paper consists of 69 pages. The work contains 17 pictures, 4 tables and 1 attachment. Keywords: marketing, communications, advertisement, consumers, telecommunication, mobile communications, image of the company, brand.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38843
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV