Mācību svārstmigrācija: Madonas vispārējās vidējās izglītības iestāžu sasniedzamība
Автор
Ozoliņš, Krišs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Māris
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Latvijā demogrāfisko pārmaiņu rezultātā visās vecuma grupās sarūk iedzīvotāju skaits. Skolas vecuma bērnu un jauniešu samazinājums ietekmē izglītības pieejamību un skolu sasniedzamību. Bieži tiek runāts par izglītības iestāžu tīkla optimizāciju, bet mazāk pētīta tās ietekme uz skolēnu mobilitātes paradumu maiņu noteiktās pašvaldībās. Bakalaura darba tēma ir “Mācību svārstmigrācija: Madonas vispārējās vidējās izglītības iestāžu sasniedzamība”. Pētījumā noskaidrotas Madonas Valsts ģimnāzijas, Madonas pilsētas vidusskolas, kā arī Madonas Vakara un maiņu vidusskolas desmito līdz divpadsmito klašu skolēnu mācību svārstmigrācijas iezīmes, vērtējot šo vispārējās vidējās izglītības iestāžu sasniedzamību. Darbam nepieciešamie dati iegūti, veicot skolēnu aptauju. Aptaujā noskaidroti skolēnu mācību mobilitātes paradumi, ceļā uz izglītības iestādi pavadītais laiks un attālums. Pētījums apstiprināja, ka izglītības iestādei tuvāk dzīvojošie skolēni augstāk vērtē izglītības iestāžu sasniedzamību nekā skolēni, kas ceļā pavada ilgāku laiku un dzīvo tālāk no izglītības iestādes. Darbu veido ievads, 7 nodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un viens teksta pielikums. Atslēgas vārdi – mācību svārstmigrācija, izglītības iestāžu sasniedzamība, vidusskolēnu mobilitāte, Madonas novads. In Latvia, due to the demographic decline the population is decreasing in all age groups. The decline of school-aged children and young people has an impact on education and access to schools, especially in sparsely populated rural areas. Optimization of the school network is widely discussed, but the impact of this change on pupils' mobility patterns in certain municipalities is understudied. The Bachelor thesis "Commuting to secondary school: the case of Madona town" clarifies commuting patterns of pupils to particular secondary schools: Madona State Gymnasium, Madona town secondary school and Madona Evening and shift secondary school. The study assesses the accessibility of these general secondary educational institutions. The data was obtained through a questionnaire of pupils. Research reveals travel behaviour of pupils, commuting time and distance. Results confirms that commuting patterns and travel behaviour largely depends on travel time and distance. The thesis consists of an introduction, 7 chapters, conclusions, a list of literature and annex. Keywords - commuting to school, school children mobility, access to secondary school, Madona municipality.