Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorNovikova, Irina
dc.contributor.authorZaķe, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:09:55Z
dc.date.available2018-06-30T01:09:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64463
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39018
dc.description.abstractMaģistra darbā tiek pētīts Puritāņu sievišķības un Indiāņu ‘mežonības’ atspoguļojums Mērijas Rovlandsones, Hannas Dustonas un Mērijas Džemisones nebrīves stāstījumos. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek pētīti avoti par puritānismu, puritāņu reliģiskajiem uzskatiem un attiecībām starp puritāņu kolonistiem un indiāņiem. Pētījumā iekļauta arī teorija par nebrīves stāstījumiem un sieviešu lomu tajos. Darbā tika pielietota diskursa analīze, literārā analīze, vēsturiskā analīze, dzimtes vēsture, sieviešu vēsture un postkoloniālā teorija. Mērijas Rovlandsones nebrīves stāstījums mēģina atveidot tradicionālos puritānisma uzskatus, ka sievietes pildīja tām sabiedrības uzticētās lomas, tas ir, viņas bija uzticīgas saviem vīriem un Dievam. Rowlandsones stāstījums atspoguļoja Puritāņu sabiedrības uzskatus saistībā ar Indiāņiem. Hannas Dustonas stāstījums un tā lasījumi liecina par to, kā dažādu literāro laikmetu autori var interpretēt vienu stāstu atbilstoši saviem uzskatiem par Dustonas identitāti un Amerikas Indiāņu ‘mežonību’. Mērijas Džemisones stāstījums citādu skatījumu uz Indiāņiem, Džemisonse apstrīdēja vairākus Indiāņu stereotipus.
dc.description.abstractThe Master Thesis investigates the representations of Puritan womanhood and Indian ‘wilderness’ in the captivity narratives of Mary Rowlandson, Hannah Duston, and Mary Jemison. In the theoretical part of the research, sources concerning Puritanism, Puritan religious views, and the relationship between Puritan settlers and the Indians are explored. The overview of captivity narratives and women’s roles in them are also included in the study. Research methods are informed by methodologies in discourse analysis, literary analysis, historical analysis, gender history, women’s history and postcolonial theory. The captivity narrative of Mary Rowlandson tries to reproduce traditional Puritan views that women fulfil their assigned roles in the society and remain loyal to their husbands and God. Rowlandson’s narrative represents Puritan society’s views on the Indians. Hannah Duston’s narrative and its readings testify how a single story can be interpreted by authors of different literary epochs in their approaches to Duston’s identity and the ‘wilderness’ of the American Indians. Mary Jemison’s narrative presents a different view on the Indians, and she managed to challenge a number of Indian stereotypes in the Puritan society.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectPuritanism
dc.subjectcaptivity narrative
dc.subjectNative Americans
dc.subjectMary Rowlandson
dc.subjectHannah Duston
dc.titlePuritāņu sievišķības un Indiāņu mežonības atspoguļojums agrīnās ASV nebrīves stāstījumos
dc.title.alternativeThe Representation of Puritan Womanhood and Indian Wilderness as Part of Early American Captivity Narratives
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige