A. Puškina "Pīķa dāmas" inscenējuma iezīmes Mazā teātra 2014. gada iestudējumā.
Autor
Zorina, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šroma, Nataļja
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Viktorija Zorina A.Puškina «Pīķa dāmas» inscenējuma iezīmes Mazā teātra 2014. gada iestudējumā: bakalaura darbs. – Rīga, 2018. – 50. lpp Bakalaura darbs ir veltīts prozas teksta inscenējuma dramaturģijā īpatnību atklāšanai, ņemot par piemēru A. Puškina «pīķa dāmas» 2014. gada Mazā teātra iestudējumu (režisors A. Žitinkins) Balstoties uz A.Puškina daiļdarbu pētnieku rakstītajiem pētījumiem literatūrzinātnē, darba autors veic tēlu sastatāmo analīzi starp A.Puškina stāstu un tā inscenējumu, kā arī atklāj neverbālo līdzekļu nozīmi izrādes jēgas formējumā. Darba autors nonāk pie secinājuma, ka režisora modifikācijas sekmē pilnāku atainojumu katra no inscenējuma tēliem. Pētījums var ieinteresēt filologus, kuri nodarbojās ar prozas teksta inscenējuma un A.Puškina prozas problēmām. The Peculiarities of the Dramatization of “The Queen of Spades” by A.S. Pushkin in a Stage Production of Maly Theatre in 2014: BA paper. – Riga, 2018 - 50 pages The BA paper is devoted to the revealing of peculiarities of the dramatization of the prosaic text into dramatic on the example of “The Queen of Spades” by A.S. Pushkin in a stage production of Maly Theatre in 2014 (stage director A. Zhitinkin). Relying on the literary works of the scholars researching works of Pushkin, the author of the paper conducts a comparative analysis of the characters of Pushkin’s novel and its dramatization, as well as detects the importance of non-verbal means of the performance in the formation of its meaning. The author of the paper concludes that directing modifications promote the more complete disclosure of every character of the stage production. The research might be interesing for philologists and humanists who deal with the problems of the dramatization of Puskin’s prosaic texts and prose.