Mārketinga paņēmieni sociālajā vietnē "Facebook" - lietotāju attieksme
Autor
Zujeva, Anta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Jaunromāne, Laura
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Mārketinga paņēmieni sociālajā vietnē “Facebook” – lietotāju attieksme”. Sociālie tīkli ir kļuvuši par populāru brīvā laika pavadīšanas veidu. Par vispopulārāko sociālo tīklu atzīta sociālā vietne “Facebook”. Mārketinga speciālisti saskatījuši iespēju, kā ar dažādiem mārketinga paņēmieniem veicināt pirkšanu un pārdošanu, kā ietekmēt indivīda rīcību. Darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir sociālās vietnes “Facebook” lietotāju attieksme pret mārketinga paņēmieniem tajā. Darbs sastāv no sociālo tīklu un mārketinga paņēmienu definēšanas. Tiek aprakstīta sociālās vietnes “Facebook” attīstības gaita un piedāvātie mārketinga paņēmieni tajā. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta Torsteina Veblena “Patērētāju uzvedības teorija”, Bruno Latūra un Mišela Kallona “Aktoru tīkla teorija”, kā arī iepriekš veiktie pētījumi par patērētāju uzvedību un sociālo vietni “Facebook”. Empīriskajā daļā tiek veikta interneta aptauja un padziļinātās intervijas ar respondentiem, kas pirms tā ir aizpildījuši anketu. Darbā tiek secināts, ka vietnes ”Facebook” lietotāji uzskata, ka sociālie tīkli ir būtiski ietekmējuši sabiedrību. Reklāmu ievietošana tajos veicina rīkoties patērētāju tā, kā viņš to nebūtu darījis, ja netiktu pielietoti mārketinga paņēmieni. Lai arī vietnes “Facebook” attieksme pret mārketinga paņēmieniem ir dažāda, tomēr lielākā daļa respondentu atzīst, ka reklāmas daudzums kļuvis pārāk agresīvs. The topic of this bachelor thesis is “Marketing techniques on the social site "Facebook" - the attitude of users”. Social network has become a very popular leisure time activity. But the most popular of all is the social network “Facebook”. Marketing experts has discovered a way to promote sales and purchases and to affect the actions of an individual. The purpose of this work is to find out the attitude of “Facebook” users towards the used marketing tehniques in it. Thesis consists of defining social network and marketing tehniques. The social network “Facebook” development and offered tehniques of marketing is described in it. In the theoretical part there are such theories being reviewed as - Thorstein Veblen “The theory of the leisure class”, Bruno Latour, Michel Callon “Actor network theory”, as well as the researches that already had been made of the consumer behavior and social network “Facebook”. In the empirical part the online survey is being made as well as the in depth interviews with respondents that has filled the survey. The conclusions of this work are that the users of “Facebook” believes that social netwok is highly affecting the society. The comercials in it promotes the actions of consumers in a way they would never act in case of no comercial. Even tough the attitude towards used marketing tools in “Facebook” is different, most of the respondents admits that the amount of advertising has gotten too agresive.