Publisko bibliotēku bibliotekāru informācijpratība
Autor
Vihmane, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba temats ir “Publisko bibliotēku bibliotekāru informācijpratība”. Bibliotekāri ir starpnieki starp informāciju un lietotāju. Bibliotekāru informācijpratībai ir jābūt labā līmenī, lai kvalitatīvi apkalpotu bibliotēkas lietotājus. Līdz šim Latvijā nav veiktu pētījumu par bibliotekāru informācijpratību. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kāds ir publisko bibliotēku bibliotekāru informācijpratības līmenis, un sniegt ieteikumus tā uzlabošanai. Datu ieguvei izmantotas anketēšanas, intervijas un verbālā uzdevuma metodes. Iegūtie rezultāti liecina, ka bibliotekāri ir spēcīgi informācijas piekļuvē, bet problēmas rada atrastās informācijas izvērtēšana. Bibliotekāru informācijpratība ir vērtējama gandrīz labi. Vispārējo bibliotekāru informācijpratību publiskajās bibliotēkās ietekmē dažādi faktori, kas minēti arī pētījumā, bet īpaši to ietekmē bibliotekāru iegūtā izglītība. Darba noslēgumā apkopoti 10 ieteikumi publisko bibliotēku bibliotekāru informācijpratības uzlabošanai. The theme of master thesis is “Information literacy of librarians in public libraries”. Librarians are mediators between information and the user. Librarians' information literacy needs to be in good shape to provide a high quality library service. So far, there has been no research on librarians' informational literacy in Latvia. The aim of the Master's thesis is to find out the level of information literacy of public libraries and make recommendations for its improvement. Data was collected using questionnaires, interviews and think aloud protocol. The obtained results indicate that librarians are good at accessing information, but not so good at evaluating of the found information. Librarians' information literacy is pretty good. Generally, the information literacy of librarians in public libraries is influenced by various factors mentioned in the study, but especially by librarians' education. At the end of the work, 10 recommendations for improving the information literacy of public librarians are summarized.