• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specializēto alus zīmolu etiķetes kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors

Thumbnail
View/Open
309-65776-Griga_Roberta_rg15018.pdf (13.20Mb)
Author
Grīga, Roberta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Specializēto alus zīmolu etiķetes kā patērētāju izvēli ietekmējošs faktors” mērķis ir izpētīt, vai un kā specializēto alus zīmolu etiķetes ietekmē patērētāju izvēli. Darbs sastāv no četrām daļām – teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās un secinājumiem. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta akadēmiskā literatūra par zīmolu un vizuālo identitāti zīmola komunikācijā, kā arī pārliecināšanas komunikācija un vizuālie un tekstuālie pārliecināšanas paņēmieni. Metodoloģiskajā daļā tiek aplūkotas pētījumam izvēlētās metodes un veikts to izvēles pamatojums: kvalitatīva kontentanalīze, daļēji strukturēta intervija un ietvertais novērojums. Empīriskajā daļā tiek apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma rezultāti detalizēti atklāj, kādi pārliecināšanas paņēmieni tiek izmantoti etiķešu izveidē un kā etiķetes ietekmē patērētāja izvēli.
 
The goal of the Bachelor Thesis “Craft beer brand labels as an influential factor of consumers’ choice” is to research if and how the choice of consumers is influenced by the labels of craft beer brands. The work consists of four parts – theoretical, methodological, empirical part and conclusions. The theoretical part reviews the academical material about brand and visual identity in brand communication and brand labels. After that the persuasion communication and visual and textual persuasion techniques are reviewed. The methodological part reviews and justifies the use of the qualitative methods chosen for the research. The chosen methods are qualitative content analysis, semi structured interview and participant observation. In the empirical part of the research paper the results are summarized and analyzed. The results of the study detail the types of persuasion techniques used on labels and how the label affects consumers' choices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39377
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV